معرفی رنو اسکالا و مقایسه با مزدا ۳ هاچ‌بک تیپ ۳+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی مزدا ۳ هاچ‌بک تیپ ۳ 210 کیلومتر بر ساعت و رنو اسکالا 195 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی رنو اسکالا:

رنو اسکالا، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده خودکار CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی EURO۴ ، فرمان متغیر برقی ، دارای بالاترین امتیاز استاندارد اروپا ۵ ستاره Euro Ncap ، فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها در هنگام ترمز ناگهانی ، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت ، برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران اشاره کرد.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم استارت دکمه‌ای ، سانروف ، فرمان برقی فوق‌العاده نرم ، صندلی‌های چرمی ، گرمکن صندلی‌های جلو ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، آینه‌های جانبی برقی ، چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی ، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو) ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ، سیستم نمایش میزان باد لاستیک ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، چراغ‌های زنون همراه با شیشه‌شور چراغ اشاره کرد.

معرفی مزدا ۳ هاچ‌بک تیپ ۳:

مزدا ۳ هاچ‌بک تیپ ۳، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی Euro۴ ، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری ، گیربکس ۵ سرعته با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی ، فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در ۴ جهت ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع کنترل خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو ، گرمکن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دمای متفاوت و سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در ۴ جهت اشاره کرد.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان به شیشه بالابر برقی درب‌ها و قابلیت برگشت اتوماتیک (درب راننده) ، نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال ، مه‌شکن جلو و عقب ، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور ، قفل مرکزی و ریموت کنترل ، سیستم قفل دوبله ، چراغ‌های LED عقب ، مجهز به سیستم ضدسرقت و دزدگیر ، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه ، آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرمکن روی آینه اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به کامپیور سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو ، کمربند ایمنی با قابلیت پیش‌کشاننده در هنگام ضربه ، روکش چرمی دسته دنده ، سوئیچ با سیستم هوشمند ، سانروف ، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، روکش چرمی صندلی‌ها ، سیستم استارت دکمه‌ای ، چراغ‌های زنون جلو ، تنظیم زاویه چراغ‌های جلو به صورت خودکار ، برف‌پاک‌کن‌های خودکار (سنسور باران) ، چرخش همزمان چراغ‌های جلو با فرمان (AFS) ، شیشه شوی چراغ‌های جلو ، قابلیت تعویض دنده بصورت دستی از روی فرمان است.

فرق رنو اسکالا با مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3 در چیست؟ + مشخصات فنی

خودرو
رنو اسکالا مزدا 3 هاچ‌بک تیپ 3
کشور سازنده
فرانسه ژاپن
سال (طراحی)
2009 2010
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2000سی سی 1999سی سی
حداکثر قدرت
143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 145 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه 187 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
خودکار CVT 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
10.4 ثانیه 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت
195 کیلومتر در ساعت 210 کیلومتر در ساعت
وزن
1283 کیلوگرم 1310 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4295 طول ، 2037 عرض ، 1491 ارتفاع 4460 طول ، 1755 عرض ، 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2639 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
10.2 لیتر در هر صد کیلومتر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
استاندارد امنیت
EURONCAP 5 EURONCAP 5
میزان تولید CO2
175 گرم در هر کیلومتر 183 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، EBA ، ESP سیستم کنترل پایداری (DSC) ، ABS ، EBD ، سیستم کنترل لغزش (TRC) ، ترمز کمکی (BA)
کیسه هوا
کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده‌ای ، مجموعا 6 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای ، مجموعا 6 عدد کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی Arkamys، ورودی USB و iPod سیستم صوتی حرفه‌ای MP3 با ورودی AUX و با قابلیت کنترل از روی فرمان ، 6 بلندگو

دیدگاه تان را بنویسید