معرفی هیوندای اکسنت و مقایسه با هیوندای النترا + مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی هیوندای اکسنت 184 کیلومتر بر ساعت و هیوندای النترا 202 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای اکسنت با  هیوندای النترا  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی هیوندای اکسنت:

هیوندای اکسنت، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۴ سرعته خودکار ، رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶ اینچی ، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی ، سانروف (سفارشی) ، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی) ، دکمه استارت موتور ، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی ، سنسور عقب ، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی) ، نشان دهنده باد لاستیک‌ها ، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) ، کروز کنترل (سفارشی) اشاره کرد.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

معرفی  هیوندای النترا:

هیوندای النترا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار ، سیستم Active ECO ، نشان دنده باد لاستیک‌ها ، چراغ مخصوص روز ، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن ، رینگ ۱۶ اینچی ، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، کروز کنترل ، تجهیزات سفارشی: سانروف ، مه‌شکن جلو ، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) اشاره کرد.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به رینگ ۱۷ اینچی ، سیستم ورود بدون کلید ، دکمه استارت موتور ، دوربین عقب ، روکش چرمی صندلی‌ها ، گرمکن صندلی‌های جلو ، گرمکن صندلی‌های عقب ، روکش چرمی فرمان و دسته دنده ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو است.

مقایسه هیوندای اکسنت با هیوندای النترا + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای اکسنت  هیوندای النترا
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2012 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1591سی سی 1797سی سی
حداکثر قدرت
122 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه 148 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
155 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 178 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
11.4 ثانیه 10.2 ثانیه
حداکثر سرعت
184 کیلومتر در ساعت 202 کیلومتر در ساعت
وزن
1060 کیلوگرم 1269 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4370 طول ، 1700 عرض ، 1457 ارتفاع 4530 طول ، 1775 عرض ، 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2565 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.4 لیتر در هر صد کیلومتر 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
43 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS ، EBA ، EBD ، VSC ، TCS VSM ، ESC ، TCS ، ABS ، EBD ، BA
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای پرده‌ای ، کیسه هوای جانبی ، مجموعا 6 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، USB و AUX به همراه 4 بلندگو و 2 توئیتر ، بلوتوث ، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همره 6 بلندگو ، ورودی iPod و USB و AUX ، تجهیزات قابل سفارش: آمپلیفایر 360 واتی ، نویگیشن به همراه صفحه نمایش 7 اینچی ، بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا ، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان

دیدگاه تان را بنویسید