جزییات هک شدن موبایل ها/ مدیر تلگرام: گوگل و اپل مقصران اصلی هک شدن گوشی ها هستند!

پاول دورف مدیر تلگرام گفت: من از دولت‌های جهان دعوت می‌کنم تا علیه این بی توجهی اپل و گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند، اقدامی را انجام دهند. بنابراین، باید آن‌ها را مجبور به باز کردن اکوسیستم‌های آن‌ها و ایجاد بازاری بهتر برای شرایط رقابت بهتری کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیر تلگرام، در برخی مواقع اظهارات جنجالی و داغی را در مورد عملکرد کمپانی‌هایی مانند گوگل یا اپل مطرح می‌کند. این اظهارات، معمولاً با لحن تندی همراه هستند. به همین دلیل، مدیر تلگرام یعنی پاول دورف، باری دیگر نسبت به عملکرد گوگل و اپل انتقادی را وارد کرده است. بر اساس انتقاد جدید وی، گوگل و اپل مقصران اصلی هک شدن گوشی ها هستند!

همان طور که اشاره کردیم، مدیر تلگرام یعنی پاول دورف بیانیه‌های جنجالی و خواندنی را در برخی مواقع منتشر می‌کند. به عنوان مثال، پیش از این وی در مورد اکوسیستم اپل اظهار نظر کرده بود. وی گفته بود که اکوسیستم اپل، او را به یاد قرون وسطی می‌اندازد.

 

ماجرای رسوایی جاسوسی جدید

 

 

اما این بار بر اساس گفته‌های GizChina، اخیراً هنگامی که روزنامه نگاران موفق به کشف موضوع جاسوسی جدیدی شدند، رسوایی جاسوسی جدیدی رخ داد. بر اساس رصدهای این روزنامه نگاران، شرکت اسرائیلی NSO از طریق نرم افزارهای جاسوسی خود افراد مهم و سیاستمداران مهم را تحت نظر دارد. صحبت ما، در مورد نرم افزار پگاسوس است. این نظارت، پیش‌تر بر روی روزنامه نگاران یک شبکه تلویزیونی الجزایری انجام شده بود.

اما پس از مدتی، جنجال این موضوع تا حدی فروکش کرد. اما مجدداً تب و تاب این موضوع بالا گرفته است. به طوری که رئیس جمهور کنونی فرانسه، یعنی امانوئل مکرون تصمیم گرفت تا گوشی هوشمند و خط تلفن همراه خود را نیز تعویض کند. همچنین وی خواستار ارائه توضیحات تکمیلی از نخست وزیر اسرائیل در مورد شبکه NSO شد. در نهایت، وی از اسرائیل پرسید که آیا این کشور قصد نظارت بر روی امنیت نهادهای سایبری خود دارد؟

این بار، پاول دورف نیز به این بحث جنجالی پیوسته است. اما از سوی دیگر، موضع پاول دورف در مورد هک گوشی های هوشمند است. او اخیراً به طور فزاینده‌ای در مورد این مسائل اظهار نظر کرده است. او غالباً اپل را مقصر اصلی این داستان‌ها می‌داند. اما این بار، گوگل نیز مورد هدف حرف‌های او قرار گرفته است. به گفته دورف، از سال ٢٠١٨ میلادی وی تحت نظر شبکه جاسوسی NSO و نرم افزار پگاسوس قرار داشته است. اما این موضوع، باعث نگرانی او نشده است. او می‌گوید که افراد صادق چیزی برای پنهان کردن ندارند! بنابراین، این نهادها به اطلاعات مهمی دست پیدا نمی‌کنند.

 

پاول دورف

 

همه جاسوسی ها تقصیر گوگل و اپل است

 

این چنین ابزارهای نظارتی، بیشتر در برابر افراد قدرتمند و تأثیر گذار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت، طبق نظر مدیر تلگرام فراهم بودن امکان جاسوسی، شنود و هک شدن گوشی ها، همگی تقصیر گوگل و اپل می‌باشند. این کمپانی‌ها، محصولاتی نا امن را تهیه کرده‌اند که سبب یک مشکل بزرگ در بشریت می‌شوند. همچنین او می‌گوید که اپل و گوگل با سفارش گیری از سرویس‌های ویژه، امکان وجود این نا امنی‌ها را ایجاد می‌کنند. در نهایت، وی گفت:

به دلیل تمام این‌ها، من از دولت‌های جهان دعوت می‌کنم تا علیه این بی توجهی اپل و گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند، اقدامی را انجام دهند. بنابراین، باید آن‌ها را مجبور به باز کردن اکوسیستم‌های آن‌ها و ایجاد بازاری بهتر برای شرایط رقابت بهتری کنیم.

اما مقامات، همچنان در مورد این داستان، مردد هستند. اما دورف امیدوار است که موضوع تحت نظارت بودن، تا حدودی بر روی نظر دولت‌ها تأثیر بگذارد و آن‌ها اقدامی را انجام دهند. در ضمن، به یاد داشته باشید که پاول دورف پیش‌تر گفته بود که اپل و گوگل بخشی از یک سیستم نظارت جهانی بر مردم هستند! این کمپانی‌ها، عمداً پشت پرده سیستم عامل‌های خود را پنهان می‌کنند. این پنهان کاری، سبب می‌شود تا سازمان‌های جاسوسی بتوانند به راحتی به اطلاعات گسترده‌ای دست پیدا کنند. به طوری که هک شدن گوشی ها یک امر بسیار ساده برای آن‌ها است.

پاول دورف در ادامه بیانیه‌های خود می‌گوید که هر کسی می‌تواند از این ابزارهای نظارتی استفاده کند. همچنین نه تنها ایالات متحده آمریکا می‌تواند از اطلاعات گوشی‌های هوشمند در دست مردم استفاده کند، بلکه هر سازمان جاسوسی دیگری نیز این قابلیت را خواهد داشت! او اطمینان دارد که هیچ راهی برای حفاظت از اطلاعات شخصی نیست. مهم نیست که چه برنامه‌ای را نصب می‌کنید، چرا که هک شدن گوشی ها به طور عمیق‌تری صورت می‌گیرد. در نهایت، پاول دورف اپل و گوگل را مقصر اصلی هک شدن گوشی ها دانست. همه این‌ها، به دلیل این است که پشت پرده و اسرار اندروید و iOS پنهان شده‌اند.

احتمالاً حق با پاول دورف باشد. چرا که گروه NSO، از سال ٢٠١١ میلادی در حال فعالیت در بخش فروش ابزارهای نظارتی است. بنابراین، حضور ده ساله این گروه، به منزله امنیت کم گوشی‌های اندرویدی یا iOS است. بنابراین، گوگل و اپل باید تلاش بیشتری در ایجاد امنیت بیشتر داشته باشند.

 

منبع: ترنجی

دیدگاه تان را بنویسید