۳ فضانورد چینی به مدار زمین می روند

چین ۳ فضانورد به مدار زمین می فرستد تا در ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین اقامت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از سی ان ان، فردا یک موشک به فضا می‌رود تا ۳ فضانورد چینی را به ماژول ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین ببرد.

طبق بیانیه آژانس فضایی چین، موشک حامل فضانوردان از صحرای گوبی واقع در شمال این کشور به فضا پرتاب می‌شود. نی هایشنگ (۵۶ ساله)، لیو بومینگ (۵۴ ساله) و تانگ هانگبو (۴۵ ساله) نخستین فضانوردان مرد چینی هستند که به «تیانگونگ» (نخستین ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین) می‌روند. البته این ایستگاه هنوز تکمیل نشده است.

دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد و گفت: عملیات پرتاب موشک ساعت ۹:۲۲ دقیق صبح به وقت پکن و از مرکز پرتاب فضایی جیوچوان در صحرای گوبی انجام می‌شود.

مأموریت ارسال این ۳ فضانورد «شنژ و-۱۲» نام گرفته است. «شنژ و۱۲» نخستین مورد از ۴ مأموریت سرنشین داری است که برای ایستگاه تیانگونگ برنامه ریزی شده و نقطه عطفی در برنامه فضایی چین به حساب می‌آید.

چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود را در ۲۹ آوریل به مدار زمین فرستاد. این بزرگترین ماژولی است که چین تابه حال ساخته و ارتفاع آن به ۱۶.۶ متر می‌رسد. ماژول مذکور دارای فضای ۵۰ متر مکعب است.

طبق اطلاعات موجود این ۳ فضانورد طی دوره مأموریت خود، دو پیاده روی فضایی برای نصب تجهیزات روی ایستگاه انجام خواهند داد.

این درحالی است که فضانوردان چینی به دلیل مخالفت آمریکا و قوانین محدود کننده این کشور، در ایستگاه فضایی بین المللی حضور ندارند. از سوی دیگر روسیه که نقش پررنگی در این ایستگاه دارد نیز قصد دارد تا ۲۰۳۰ میلادی ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین بسازد.

محققان این کشور در ۷ ماه گذشته به طور موفقیت آمیز کاوشگرهایی را به ماه و مریخ ارسال کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید