گزارش جی‌پلاس

کشف حیوانات مومیایی در مصر باستان + تصاویر

باستان‌شناسان به تازگی اجساد مومیایی‌شده تعدادی از جانوران را در مقبره‌ای در مصر باستان کشف کرده‌اند که از آنها رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، باستان‌شناسان در اکتشافات اخیر خود در مصر باستان به تعداد زیادی از جانوران مومیایی شده دست یافته‌اند و وزارت آثار باستانی مصر هم با هدف جذب گردشگر به استان سوهاج مرکزی از آنها رونمایی کرده و  در معرض بازدید عموم قرار داده است.

این مقبره که قدمت آن به بیش از 2 هزار سال پیش می‌رسد، در شهر اخمیم کشف شده و دانشمندان بر این باورند که متعلق به یک افسر ارشد و عالی‌رتبه بوده است. دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر معتقد است که اکتشافات اخیر صورت گرفته یکی از جالب‌ترین اکتشافات اخیر در منطقه بوده‌اند.

باستان‌شناسان در کنار کشف بیش از 50 جسد حیواناتی چون موش، گربه و شاهین، جسد مومیایی یک انسان را هم در داخل مقبره پیدا کردند که به دوران بطلمیوس برمی‌گردد.

صنعت گردشگری مصر در سال‌های اخیر در حال تلاش است تا رونق از دست‌رفته خود را به‌دست آورد و به همین دلیل هم نمایشگاهی به منظور جذب گردشگران برپا کرده اند و حیوانات مومیایی‌ شده در این اکتشاف را در معرض دید آنها قرار دادند.

10578566-0-Pre_columbian_artifacts_sit_in_a_cave_at_the_Mayan_ruins_of_Chic-a-1_1551815812507

مناطق متعدد باستانی و میراثی این کشور جاذبه گردشگری دارند و وزارت آثار باستانی مصر، استان سوهاج را به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای این کشور با تاریخی غنی معرفی می‌کند که موزه‌ای از آثار باستانی در آن سال گذشته شروع به کار کرد.

TeslaY_afp

عدم ثبات سیاسی و حملات مرگباری که از انقلاب 2011 گریبان‌گیر مصر شده، شمار ورود گردشگران را به این کشور با افت شدیدی مواجه کرده است. البته با تلاش‌هایی که  صورت گرفته، در سال‌های اخیر حال و روز صنعت گردشگری بهبود یافته و جان دوباره‌ای گرفته است اما هنوز هم تا رسیدن به نقطه اوج فاصله دارد.

photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۱_۱۹-۱۶-۵۹

دیدگاه تان را بنویسید