جی پلاس؛

استفاده از ویروس برای افزایش سرعت کامپیوتر!

محققان موفق به ابداع روشی شدند که در آن با استفاده از باکتریوفاژها - یا باکتری‌خوارها یا به اختصار فاژها، ویروس‌هایی هستند که به باکتری‌ها حمله می‌کنند و آنها را از بین می‌برند- می‌توانند پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای را در سرعت و کارآمدی کامپیوترهای مدرن داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان دانشگاه صنعت و معدن سنگاپور در مطالعات اخیر روشی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند پیشرفت‌های شگرفی را در سرعت و کارآمدی کامپیوتر ایجاد کند. آنها نوعی روش بیولوژیکی ابداع کرده‌اند تا با استفاده از یک نوع ویروس، حافظه بهتری را برای کامپیوترها ایجاد کنند.

آنها بر این باورند راهکار کلیدی که از طریق آنها، راحت‌تر می‌توان به کامپیوترهای سریع‌تر دسترسی پیدا کرد شامل کاهش زمان میلی‌ثانیه‌ای است که معمولا در نتیجه انتقال و ذخیره اطلاعات بین تراشه «رام» ایجاد می‌شود و سرعت سریعی دارد اما هزینه بالا و ثبات پایین دارد به این معنا که برای حفظ اطلاعات آن به منبع تغذیه نیاز دارد و هارد درایو آن هم نسبتا کند است.

اینجاست که مسئله حافظه‌ با قابلیت تغییر فاز وارد بازی می‌شود. سرعت این حافظه به اندازه تراشه «رام» است و حتی ظرفیت ذخیره آن بیشتر از هارد درایو است. در این فناوری حافظه ای، از ماده‌ای استفاده می‌شود که برگشت‌پذیر است. استفاده از این ماده می‌تواند قدرت مصرف را بالا ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید