پروین علیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای هدف به صفر رساندن خطر انتقال بیماری های قابل سرایت از طریق خون، از ابتدای مهر امسال با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تمامی اهداکنندگان مستمر بالای 30 سال در استان علیه ویروس هپاتیت B واکسینه می شوند.
وی اظهار داشت: بر این اساس مجموع واکسیناسیون های انجام شده در استان تاکنون 2 هزارو 810 مورد بوده که امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه دار و با استقبال مواجه شود.
علیجانی افزود: اهدا کنندگان با دریافت سه نوبت واکسن در بازه زمانی صفر، یک و 6 ماهه از مصونیت 10 ساله در برابر این بیماری برخوردار خواهند شد و لذا از تمامی افراد واجد شرایط دعوت می شود با مراجعه به مراکز مربوطه نسبت به دریافت معرفی نامه و طی فرآیندهای دیگر مبادرت کنند.
وی بیان کرد: طرح ملی پیشگیری و واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون در مقابل هپاتیت B از ابتدای مهر‌ماه در سراسر کشور آغاز شده است که فاز نخست آن تا یکم اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای ارائه شده 6 هزار و 500 اهدا کننده مستمر و واجد شرایط این استان علیه ویروس هپاتیت B واکسینه خواهند شد.
به گفته علیجانی، اهداکنندگان مستمر خون این استان که تاریخ تولد آنان قبل از 1368/1/1 است، می توانند طی روزهای شنبه تا چهارشنبه بجز ایام تعطیل از ساعت هشت تا 19:30 و پنجشنبه ها نیز از ساعت هشت تا 18:30 با مراجعه به مرکز جامع سعدی واقع در چهارراه سعدی این مهم را انجام دهند.
همچنین اهدا کنندگان مستمر خون در شهرستان ابهر و توابع نیز می توانند طی روزهای یاد شده در ساعات هشت تا 14 بجز ایام تعطیل و پنجشنبه ها نیز از ساعت هشت تا 13 به مرکز اهدای خون ابهر واقع در انتهای کوچه میثم مراجعه و پس از اخذ معرفی نامه برای انجام واکسیناسیون به مراکز قید شده در معرفی نامه مراجعه کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.