گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

محمدحسن نامی مطرح کرد: تأکید رئیس جمهوری بر استفاده از حداکثر امکانات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)

محمدحسن نامی، نماینده وزارت کشور در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، از تأکید رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از حداکثر امکانات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، خبر داد.

نماینده وزارت کشور در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از حداکثر امکانات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: با توجه به خیل بسیار عظیم زائران که از تمامی نقاط کشور به حرم حضرت امام می‌آیند، تمامی تفکرات و اندیشه‌هایی که می‌تواند برگزاری این مراسم را به لحاظ انضباط، فراهم آوردن شرایط و همچنین راهنمایی‌ها در طول مسیر و جغرافیای حرم مطهر حضرت امام تسهیل کند، در نظر گرفته شده است.

محمدحسن نامی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در خصوص تمهیدات دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری باشکوه مراسم سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: امسال تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این بود که همه مردم، سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی تلاش کنند که بهترین و شایسته‌ترین مراسم بزرگداشت امام به لحاظ حضور مردم و به ویژه جوانان را داشته باشیم.

نماینده وزارت کشور در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: تأکید ریاست محترم جمهوری به وزیر کشور و تأکید ایشان به بنده این هست که همه استان‌ها و همه وزارتخانه و سازمان‌های دولتی با حداکثر تلاش، بیشترین حضور و امکانات را برای برگزاری این بزرگداشت داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و همچنین بخش‌ها و روستاها اقدامات خوبی انجام شده است و البته در بعضی از شهرها ویژگی خاصی دارد. مثلا مراسم در شهر خمین ویژگی نسبتا بارزی نسبت به همه شهرهای دیگر دارد و در جماران همین گونه است. بیشترین امکانات و تلاش بر این هست که یک برگزاری مراسم ویژه‎ای در آنجا داشته باشیم. همچنین در حرم حضرت امام که مراسم اصلی هست و رهبر معظم انقلاب همیشه بیانات بسیار راهبردی را در حرم حضرت امام دارند.

نامی گفت: ما باید تلاش کنیم که نظم در امور را خیلی رعایت کنیم. چون با توجه به خیل بسیار عظیم زائران که از تمامی نقاط کشور به حرم حضرت امام می‌آیند، تمامی تفکرات و اندیشه‌هایی که می‌تواند برگزاری این مراسم را به لحاظ انضباط، فراهم آوردن شرایط و همچنین راهنمایی‌ها در طول مسیر و جغرافیای حرم مطهر حضرت امام تسهیل کند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چیزی که بسیار مورد توجه هست اینکه تلاش شود در زمان برگزاری این مراسم به موقع همه عزیزان در محل پارکینگ خود حضور داشته باشند. پارکینگ هر استان مشخص است و ون‌هایی پیش‌بینی شده که از پارکینگ‌ها مردم را منتقل کنند و همچنین ون‌های الکتریکی هست تا زائرانی که توان راه رفتن ندارند را کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران تأکید کرد: این نکته را هم یادآور شویم که درخواست زیادی از سوی مردم و به ویژه جوانان عزیز، هیأت‌ها و گروه‌های مردمی برای حضور در مراسم روز 14 خرداد داشته‌ایم ولی با توجه به ظرفیت انتقال ناوگان اتوبوسی و ریلی بیشترین حجم را داریم و عزیزانی که امکان حضور آنها فراهم نیست، باید در همان مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از بیشترین ظرفیت برخوردار شوند و حظ معنوی را در آنجا ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.