حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: باید مردم و عظمت مردم را باور داشته باشیم و به تک تک مردم احترام بگذاریم. یکی از صحنه‌های جالب این بود که در مراسم‌های این شهدا همه قشرهای مردم و همه تفکرات سیاسی به صحنه آمدند؛ لذا باید عظمت مردم را بشناسیم، درد آنها را بشنویم و واقعا خادم مردم باشیم. کجای تاریخ این 45 ساله بی‌مهری مردم بوده است؟! کجای تاریخ این مردم، پشت کردن به آرمان‌های امام و ولایت مشاهده می‌کنیم؟! همه مردم سر پیمان با امام و ولایت ایستاده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی شناخت درست راه، اندیشه و مکتب امام بود، گفت: آقای رئیسی و امثال ایشان به هیچ چیزی جز خدمت به مردم نمی‌اندیشیدند و به این مسأله هم باور داشتند. از روزی که آقای رئیسی را در محضر امام شناختم تا امروز که با او ارتباط عاطفی بسیار صمیمانه‌ای داشتم، چیزی نبود جز اینکه در فکرش به مردم و انقلاب کمک کند و راه تعالی مردم را گسترش بدهد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در پنجمین جلسه ستاد مرکزی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایران به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران، گفت: برگزاری مراسم عظیم و میلیونی تشییع و احترام به ساحت مقدس شهدا در کشور ما بار دیگر صحنه یکی از حماسه‌های کم‌نظیر تاریخ ما را به نمایش گذاشت و در کنار نام شهیدان، بار دیگر جهانیان عظمت و همبستگی ملت ایران را مشاهده کردند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، افزود: برای مردم ما که این صحنه‌ها را از آغاز انقلاب تا کنون مکرر دیده جای تعجب نیست ولی برای جهانیان و همه کسانی که این روزها اخبار شهدا را پیگری می‌کردند جای شگفتی و سؤال بوده که این چه اقتداری است و مردم ایران چقدر صبورانه در همه صحنه‌ها حاضر هستند و به جا قدرت و عظمت یکپارچگی خودشان را به نمایش می‌گذارند؛ ما با همه وجود باید به این ملت درود و آفرین بگوییم و عرض کنیم که جز خداوند بزرگ کسی نمی‌تواند اجر این همه پاک‌باختگی شما را بدهد.

وی در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: من فکر می‌کنم از میان همه ویژگی‌ها سه ویژگی ممتاز برای این شهیدان وجود دارد. ویژگی اول مردمی بودن آنها است که این از امتیازات مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی تا امروز بوده است. همه مسئولین ما در همه رده‌های مختلف، یکی از بزرگترین ویژگی‌هایشان این است که از میان توده‌های مردم برخاسته‌اند و ویژگی‌های دنیای مادی در زندگی آنها مشاهده نشده است و به تعبیر جالب‌تر باید گفت همه آنها از میان پابرهنگان برخاسته‌اند و از طبقات محروم جامعه بوده‌اند و با دلی پر از امید و عشق و ایمانی والا به خدا به مدارج والایی دست پیدا کردند.

انصاری تأکید کرد: فقر و نداری و زندگی در میان پابرهنگان صفت پیامبر(ص) بوده و در کارنامه شهید رئیسی هم همین است. او در پنج سالگی یتیم می‌شود و زندگی را در کنار مادر پشت سر می‌گذارد و نباید این تصور شود که این شخصیت با امکانات و ارتقاء درجات مادی و معنوی همراه بوده است. زمان ورود به حوزه علمیه همانند طلبه‌های جوان دیگر در اوج نداری زندگی می‌کرد و وقتی انقلاب پیروزی رسید با یک دنیا عشق پا به عرصه خدمات بزرگی نهاد که آیندگان باید راجع به این خدمات بزرگ قضاوت کنند. رئیسی از میان مردم برخاسته بود و شهدای دیگر و اکثر مسئولین ما دارای همین خصلت‌ها بودند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم این شهدا، شناخت درست راه، اندیشه و مکتب امام بود. من بارها عرض کرده‌ام، امام را به راحتی نمی‌توان شناخت و ما هنوز در نیمه راه معرفت نسبت به عظمت شخصیت امام هستیم. ولی بر این باوریم که آن نقطه تعالی و درخشان شهدایی مثل رئیسی و یاران ایشان این بود که امام را به خوبی می‌شناختند و در امام و ولایت ذوب بودند و می‌دانستند راه عزت این جامعه فقط با پیروی از امام و رهبری هموار می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: یادمان نمی‌رود روزهای آغازین انقلاب کسانی با ادعاهای بزرگ، تفرعن و سخنان عجیب و غریب دوست داشتند بگویند ما در جایگاه بالاتر از رهبری هستیم ولی در عمل ملت ایران فهمیدند کسی می‌تواند نبض حاکمیت ملت را در دست داشته باشد که به امام نزدیک‌تر باشد و به همین دلیل همه کسانی که با امام زاویه داشتند در اندک زمانی محو شدند ولی آن مشعل فروزانی که امام برافراشت و نقش هدایت‌گرانه‌ای که امام از خودش به نمایش گذاشت، شخصیت‌های بزرگی مانند رئیسی جذب او شدند و تا روز آخر اعتقادشان این بود که هر قدر برای این مسأله هزینه بدهیم باز هم کم است.

آقای رئیسی و امثال ایشان به هیچ چیزی جز خدمت به مردم نمی‌اندیشیدند

وی افزود: مسأله سوم «مسئولیت‌پذیری» آنها است. افرادی دوست دارند منافع شخصی خودشان را بر منافع عمومی ترجیح بدهند و خیلی فرق است بین کسانی که ‌می‌گویند ما همواره خادم ملت هستیم و کسانی که اول منافع خودشان را در نظر می‌گیرند و می‌گویند حضور در صحنه‌ها چقدر به منافع ما کمک می‌کند. آقای رئیسی و امثال ایشان به هیچ چیزی جز خدمت به مردم نمی‌اندیشیدند و به این مسأله هم باور داشتند. از روزی که آقای رئیسی را در محضر امام شناختم تا امروز که با او ارتباط عاطفی بسیار صمیمانه‌ای داشتم، چیزی نبود جز اینکه در فکرش به مردم و انقلاب کمک کند و راه تعالی مردم را گسترش بدهد.

انصاری اظهار داشت: مردم آنگونه فداکاری می‌کنند و رهبران به حق شخصیت‌های تاریخی ما هستند، مسئولین محترم در برابر این مردم چه رسالتی دارند؟ من فکر می‌کنم کسانی باید پا به عرصه مسئولیت بگذارند که بتوانند به اندازه عظمت و اقتدار ملت خدمت کنند. اگر فرماندهی می‌کنند مانند مالک اشتر باشند و اگر ریاست می‌کنند مانند شهید رجایی و شهید رئیسی باشند.

 

گزارش تصویری>>> پنجمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)

 

باید مردم و عظمت مردم را باور داشته باشیم و به تک تک مردم احترام بگذاریم

وی تأکید کرد: باید مردم و عظمت مردم را باور داشته باشیم و به تک تک مردم احترام بگذاریم. یکی از صحنه‌های جالب این بود که در مراسم‌های این شهدا همه قشرهای مردم و همه تفکرات سیاسی به صحنه آمدند؛ لذا باید عظمت مردم را بشناسیم، درد آنها را بشنویم و واقعا خادم مردم باشیم. کجای تاریخ این 45 ساله بی‌مهری مردم بوده است؟! کجای تاریخ این مردم، پشت کردن به آرمان‌های امام و ولایت مشاهده می‌کنیم؟! همه مردم سر پیمان با امام و ولایت ایستاده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ان شاء الله همه ما در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، کاری کنیم که این مردم روز 14 خرداد با شور فراوان به حرم امام بیایند و در کنار ولی امر و رهبر شجاع و دور اندیش ما بار دیگر حماسه پیوند مردم با امام و رهبری را شاهد باشیم. من معتقدم روز 14 خرداد امسال متفاوت است و مردم هم به خاطر عظمت امام و عظمت نام این شهدا جدی‌تر شرکت می‌کنند و مشتاق هستند حضور بیشتری داشته باشند.

سردار حسن‌زاده: آیت‌الله رئیسی نماد اندیشه امام بودند

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار حسن حسن زاده، فرمانده قرارگاه شهید فهمیده نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی برای سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام از ماه‌ها قبل آغاز شده است و شهادت آیت‌الله رئیسی هم مقوّم بزرگداشت امام شد. حضرت امام به عنوان معمار و معیار جمهوری اسلامی هستند و آیت‌الله رئیسی هم نماد اندیشه امام بودند و از این جهت زمینه‌های حضور مردم بیشتر فراهم شده است. شعار امسال هم «امام وعده‌های صادق» نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: مبنای رئیس جمهور شهیدمان خدمت همه جانبه به مردم بود. وقتی مراسم پارسال تمام شد، ان شاء الله امسال هم در نهایت نظم مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) برگزار شود و شاهد رضایت ولی امر مسلمین جهان باشیم.

محمودی: تبلیغ و برنامه‌ریزی لازم انجام شده که ان شاء الله شاهد حضور گسترده مردم در بزرگداشت امام باشیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، نیز در پنجمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: بنده هم این ضایعه و مصیبت سنگین را عرض تسلیت دارم. واقعا در طی این چند روز سراسر کشور عاشورایی بر پا شد و تمام شهرها و روستاها مردم به صورت خودجوش مراسم سوگواری برگزار کردند. به نظر می‌رسد ما 14 خرداد بسیار پررنگ‌تری داشته باشیم و طبیعی است که همچنان این مراسم‌های بزرگداشت ادامه خواهد داشت و برنامه‌های باشکوه‌تر و وسیع‎‌تری در سراسر کشور شاهد خواهیم بود. تبلیغ و برنامه‌ریزی لازم انجام شده که ان شاء الله شاهد حضور گسترده مردم در بزرگداشت امام باشیم.

برنامه تجدید میثاق جوانان و دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی(س)

سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این جلسه گفت: سه شنبه هشتم خرداد ماه میثاق دانشجویان را در حرم امام با حضور بیش از هزار نفر از اساتید دانشگاه را خواهیم داشت. روز نهم خرداد جمعی از جوانان و دهم خرداد جمعی از جوانان هلال احمر در حسینیه جماران مراسم‌های ویژه‌ای دارند. همچنین برنامه خاص مسئولین جهاد دانشگاهی را در حسینیه جماران خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه آثار حضرت امام را مطابق با ذائقه جوانان امروز منتشر کنیم، افزود: پیشنهاد من این است که یک طرح پژوهشی توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) انجام شود تا از نیازهای جوانان امروز یک شناخت علمی داشته باشیم و با توجه به آنها بتوانیم مسائل مربوط به امام را منتقل کنیم.

برنامه پیروان ادیان الهی در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)

محمدرضا موحدی، مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در پنجمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام، گفت: کمیته ادیان الهی متشکل از کلیمیان، ارامنه، آشوریان و زرتشتیان است. در بخش برنامه‌های متمرکز سه شنبه هشتم خرداد ماه با حضور روحانیون، رؤسای انجمن‌ها، نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی و برخی خانواده‌های شهدا و آحاد مردم آنها برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش برنامه‌های غیر متمرکز نیز چهارشنبه نهم خرداد ماه از طرف رهبر کلیمیان ایران و جامعه کلیمیان در کنیسه یوسف‌آباد مراسمی برای بزرگداشت امام برگزار خواهد شد. دومین مراسم از طرف شورای خلیفه‌گری ارامنه و اسقف سرکیسیان در روز جمعه یازدهم خرداد ماه است. شنبه 12 خرداد در آدریان زرتشتیان مراسم بزرگداشت امام برگزار می‌شود. آشوریان هم در مرکز آموزشی حضرت مریم(ع) و مرکز آموزشی بهنام مراسمی خواهند داشت.

حضور بیش از 300 مهمان خارجی در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)

محمدرضا عبداللهی، دبیر کمیته خارجی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) نیز در این جلسه گفت: در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام میزبان بیش از 300 مهمان خارجی هستیم که پیرو جلسات مختلف با وزارت امور خارجه مراحل میزبانی از این عزیزان در حال انجام است. علاوه بر مراسم سالگرد بزرگداشت حضرت امام، شرکت در همایش بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» از جمله برنامه‌هایی است که برای این مهمانان برنامه‌ریزی شده که روز دوازدهم خرداد ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. البته همایش دیگری با عنوان «زن، اسلام و دنیای معاصر» امروز و فردا در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما این است که در طول سال با این عزیزان ارتباط داشته باشیم و محدود به خرداد ماه نباشد، افزود: چهار سایت عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) دایر هست و بخشی را به حضور و خاطرات مهمانان اختصاص داده است. تولید نشریات چند زبانه، پادکست‌ها و کلیپ‌های تصویری و برنامه‌ریزی قرارگاهی جهت تولیدات رسانه‌ای با همکاری مستقیم شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما در دستور کار قرار دارد.

عبداللهی با اشاره به حضور میهمانان خارجی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) در برنامه ها و بازدیدهای فرهنگی، اظهار داشت: برگزاری پویش‌ها و مسابقات جهت مخاطبان غیر ایرانی مقیم ایران از دیگر برنامه ها است. زیرا امید ما این است که میهمانان به عنوان سفرای فرهنگی اندیشه و آرمان های امام خمینی  در کشورهای محل اقامت خواهند بود.

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س): باید بزرگداشت امام پر شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود

محمدحسن نامی، نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با تشکر از همراهی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، گفت: به دلیل خاصی که امسال وجود دارد، یعنی شهادت رئیس جمهور و همراهان، حتما باید بزرگداشت امام پر شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و این برای ما خیلی مهم است که رهبر معظم انقلاب از اقداماتی که انجام می‌دهیم رضایت داشته باشد؛ حتما رضایت ایشان، رضایت روح بلند امام و حضرت بقیة الله(عج) را در پی دارد.

وی افزود: دیدیم که مردم جهان چه عکس العملی نشان دادند و این نبود جز خون این عزیزان که حتما مسیرها و راه‌های جدیدی را برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نمایندگانی از وزارت راه، مسکن و شهرسازی، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران، راهور، استانداری تهران، سازمان هلال احمر و مسئولین کمیته ورزش و جوانان نیز از سخنرانان پنجمین جلسه ستاد مرکزی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) بودند که برنامه‌های خود برای بزرگداشت حضرت امام را اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.