حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد: رمز موفقیت امام خمینی(ره) ایمان به خدا و باور به مردم بود که توانست در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کند و با ایجاد اتحاد و یکپارچی بین امت اسلامی عظمت اسلام را به دنیا نشان دهد.

به گزارش جماران از روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب امروز در مراسم گرامی‌داشت سال‌روز ۱۴ و ۱۵ خرداد در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، با اشاره به اینکه از قیام خونین ۱۵ خرداد، ۵۹ سال می‌گذرد و مردم هر سال بزرگداشت این قیام را باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌کنند، اظهار داشت: مردم غیور و ولایی ایران اسلامی با حضور خود در عرصه‌های انقلاب دلبستگی خود را به آرمان‌های امام و انقلاب به منصه ظهور می‌رسانند.

وی ادامه داد؛ پیوند بین امت و امام ناگسستنی است و امروز می‌بینیم که با گذشت سی‌و سه سال از ارتحال آن حکیم فرزانه هنوز عشق خمینی نه فقط در دلهای ایرانیان بلکه در دل‌های همه آزادی‌خواهان جهان جاری و ساری است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد؛ رمز موفقیت امام خمینی(ره) ایمان به خدا و باور به مردم بود که توانست در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کند و با ایجاد اتحاد و یکپارچی بین امت اسلامی عظمت اسلام را به دنیا نشان دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) سال ۱۳۴۲ تحولی جهانی ایجاد کرد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دین مبین اسلام دوباره در جهان احیا شد و امام خمینی(ره) دین‌داری را در جهان زنده کرد.

رئیس دانشگاه ادیان  و مذاهب امام خمینی(ره) را هویت و شناسنامه جامعه ما عنوان کرد و گفت: مردم ولایی استان لرستان، مردمی مبارز و شجاع بوده و هستند و لذا همواره این استان پایگاه انقلابیون، روحانیون و مردم مبارز و شجاع در مبارزه با استکبار و ظلم بوده است و رشادت‌های مردم این خطه در دفاع از کیان اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، امروز جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است، یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند با تبلیغات خود، مردم ما را نسبت به انقلاب مایوس کنند، چرا که مردم همواره حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با توکل به خدا و همراهی مردم، آزادی خواهی و استقلال طلبی را برای ملت به ارمغان آورد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، صلح جهانی را بر پا کرد و لذا رهبران آزادی‌خواه جهان در دوران معاصر حرکات انقلابی خود را مدیون خدمات و اندیشه‌های حضرت امام(ره) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.