حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد: امام هیچ چیزی را برای خود و بستگان خود نمی‌خواست و نخواست و برای امام رضای الهی و خدمت به محرومین ملاک بود.امام رمز پیروزی را در وحدت کلمه می‌دانست و همگان را به وحدت و خدمت بی‌منت به مردم توصیه می‌نمود.

به گزارش جماران؛ به مناسبت فرا رسیدن سی‌و‌سومین سال‌روز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با اشاره به خدمات انجام شده در طول انقلاب اسلامی گفت: امام امت نور بود و انقلابی که به رهبری آن پیر فرزانه در ایران شکل گرفت نیز نور بود و امام با آن روح بلند و نفس الهی خود و با نور وجودش ظلمات را به روشنایی تبدیل کرد و عظمت را به اسلام و ایران برگرداند و امید تازه‌ای را در دل های مستضعفین جهان روشن نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ادامه داد؛ امام یکپارچه اخلاص و فناء فی الله بود و مردم را باور داشت و خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و به همه سفارش می‌کرد که قدر این ملت که با تحمل  این همه زحمات و مشقات شما را سرکار آورده است را بدانید و به ملت خدمت کنید و دوای درد دردمندان و ستمدیدگان باشید.

وی بیان کرد؛ امام عظیم الشان ما در تمام کارها با توکل بر خدا و ایمان راسخ گام بر می‌داشت و درفاع از حق مظلومین و مستضعفین جهان از هیچ احدی ترس و واهمه‌ای نداشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد: امام هیچ چیزی را برای خود و بستگان خود نمی‌خواست و نخواست و برای امام رضای الهی و خدمت به محرومین ملاک بود.امام رمز پیروزی را در وحدت کلمه می‌دانست و همگان را به وحدت و خدمت بی‌منت به مردم توصیه می‌نمود.

سید ابوالحسن نواب افزود؛ حضرت امام خمینی (ره) در مقابل مستکبرین و گردنشان داخلی و خارجی با صلابت تمام ایستادگی می‌کرد ولی در مقابل مستضعفین و محرومین همیشه خاضع بود و بارها بخاطر برخی از کم‌کاری‌های مسئولین وقت با اخلاص تمام از آحاد مردم عذرخواهی نمود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛ همه ما در مقابل امام و انقلاب مسئولیم و باید میراث‌دار خوبی برای این فقیه بصیر باشیم و امام را به معنای واقعی بشناسیم و راه امام و هدف امام را ادامه دهیم.

وی گفت: امروزه خلف صالح آن عارف الهی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که فرمود:«این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» ادامه دهنده راه خمینی کبیر است و همه کسانی که دل در گرو امام و  انقلاب دارند باید به دور از منیت و خودخواهی گوش به فرمان رهبر دور اندیش انقلاب باشند.

سید ابوالحسن نواب افزود؛برای اعتلای ملک و میهن از باندبازی و جناح بندی دور باشیم  و با رفتار و عمل پایبندی خود را به این مسیر نوارنی نشان دهیم و هر کجا کج رفتیم و قصوری داشتیم شجاعانه از محضر ملت شریف ایران عذرخواهی و طلب حلالیت نماییم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد؛ ملت شریف ایران بارها و بارها نشان داده که در مقابل سختی‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کند و امام این مردم را به خوبی شناخت و در وصیت نامه الهی و سیاسی خود با صراحت بیان فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - می‌باشند». و مردم نیز امام را به خوبی شناختند و با لبیک به ندای آن فقیه وارسته عاشقانه برای اعتلای اسلام و انقلاب هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: مردم در این آزمون سخت الهی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و الان این وظیفه  ما مسئولین است که با خدمت به مردم به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل نماییم  و با نصب العین قرار دادن فرامین امامین انقلاب دین خود را در مقابل خدا و مردم به نحو شایسته اداء نماییم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.