در آستانه فرا رسیدن سی و سومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، سلسله نشست‌های "ره بر" با موضوع بررسی جریان شناسی انقلاب اسلامی و جایگاه مردم در اندیشه سیاسی امام خمینی از مجموعه برنامه های امام دلها در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، سلسله ‌نشست‌های "ره بر" ویژه جوانان با سه نشست گفت‌وگومحور و مباحثه‌ای با حضور کارشناسان و با محوریت مخاطبان جوان و  دانشجو در فرهنگسرای امام (ره)   برگزار می‌شود.

این نشست‌ها در دو روز ۱۱ و ۱۲ خرداد برگزار می شود و مهمانان مراسم  محمد مهدی عبد خدایی با موضوع نظریه پردازی و جریان سازی امام خمینی،  فروز رجایی فر با موضوع اندیشه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی و مهدی جمشیدی با موضوع جریان شناسی انقلاب اسلامی می باشند.

محمد مهدی عبد خدایی از یاران شهید سید مجتبی نواب‌صفوی، رهبر فدائیان اسلام می باشد و در مبارزات این گروه در سال های قبل از انقلاب اسلامی شرکت داشته و پس از انقلاب نیز سمت اداری را نپذیرفت و به نوشت کتاب خاطرات خود با عنوان "خاطرات محمدمهدی عبدخدایی: مروری بر تاریخچه فدائیان اسلام" پرداخت و در رسانه ها نیز به عنوان تحلیلگر جریانات انقلاب اسلامی حضور داشته است. وی مدتی در سال های دهه ۱۳۳۰ نیز زندانی سیاسی بوده است.

فروز رجایی فر دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و از دانشجویان پیرو خط امام می باشد که روز ۱۳ ابان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا در تهران را به مدت ۴۴۴ روز در اشغال داشتند و امام خمینی از این واقعه به عنوان انقلاب دوم نام بردند. ایشان همچنین مدیریت ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام را در کارنامه دارد.

مهدی جمشیدی، متولد ۱۳۶۰ و دانش آموخته جامعه شناسی انقلاب اسلامی و عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و تاکنون ۱۳ عنوان کتاب و دهها مقاله پیرامون جریان های فرهنگی و انقلاب اسلامی به نگارش درآورده است.

ضمنا مجری برنامه هم فاطمه محمدی می باشد که دارای دکترای جامعه شناسی سیاسی، مدرس دانشگاه، پژوهشگر، فعال حوزه زنان و خانواده می باشد و به عنوان کارشناس مجری در برنامه های صدا و سیما حضور دارند.

جدول زمانی نشست ها نیز روز چهار شنبه یازدهم خرداد ساعت ۱۲ آقای عبد خدایی و ساعت ۱۵ همان روز فروز رجایی فر و ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه دوازدهم خرداد با حضور جمشیدی در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای امام(ره) برپا می باشد.

از علاقمندان دعوت می شود جهت حضور در این نشست ها با شماره تلفن ۲۶۱۰۱۸۸۹ تماس حاصل کرده و برای شرکت در جلسات به نشانی خیابان شهید با هنر (نیاوران)، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند.

 

ره بر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.