کتاب «دلنوشته هایی برای روح الله» شامل شصت و پنج نامه برگزیده از مجموع نامه های واصله شرکت کنندگان در مسابقه «دلنوشته ای برای روح الله» رونمایی شد.

همزمان با مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(س) در لبنان، از کتاب «رسائل الی روح الله»(دلنواشته هایی برای روح الله) رونمایی شد که حاوی مجموعه نامه‌ های جوانان، اساتید دانشگاه، خبرنگاران، ادبا و اقشار مختلف مردم عرب زبان جهان برای امام خمینی(س) است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، مطالب این کتاب در قالب مسابقه‌ ای با عنوان «دلنوشته‌ ای به روح الله» گردآوری شده و پس از داوری توسط اساتید ادبیات زبان عرب دانشگاه بیروت منتخب شده  و با حضور شخصیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی رونمایی شد.

در این مراسم  محمد جلال فیروز نیا سفیر ایران در لبنان،  عباس خامه یار رایزن فرهنگی سفارت ایران در لبنان، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، سراسقف جورج صلیبا، معن خلیل شهردار منطقه غُبیری و دیگر شخصیت های مذهبی و فرهنگی حضور داشتند.

گفتنی است این کتاب شامل شصت و پنج نامه برگزیده از مجموع نامه های واصله شرکت کنندگان در مسابقه «دلنوشته ای به روح الله»  بوده و به دو زبان عربی و فارسی با مشارکت مؤسسه نشر وتنظیم  آثار امام خمینی (ره) منتشر شده است.

متن بیشتر نامه ها گویای احساسات لطیف افراد مختلف درباره امام و رهبرشان می باشد. با توجه به این که این نامه ها از کشورهای مختلف ارسال شده است، آن را می توان محوری برای تقریب میان مذاهب برشمرد.

یکی از زیبا‌ترین این نامه مربوط به خانم زینب عبدالرضا شهروند عراقی است. وی در این نامه می‌گوید، آقای من! روح الله! امیدوارم از اشتباهم بگذری، وقتی خردسال بودم رژیم صدام در نمایشگاهی از ما خواست چهره‌ی مبارک شما را به صورت کاریکاتور بکشیم، من شرمسار این کار هستم. در سالروز ارتحال امام خمینی(س) بود فراخوانی را دیدم که موضوع آن نامه‌ای به امام بود و من با این دل نوشته امیدوارم روح ایشان مرا ببخشد.

برای دریافت این کتاب به صورت کاغذی و الکترونیکی می توانید به پایگاه های الکترونیکی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و صفحات آن در شبکه های مجازی مراجعه نمایید.

 

دلنوشته ای برای روح الله

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.