شب شعر و خاطره گویی «در سوگ آفتاب» در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) به یاد آن پیر سفر کرده در حسینیه جماران برگزار شد.

در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) جمعی از  شاعران کشورمان در حسینیه جماران گرد هم جمع شدند تا «در سوگ آفتاب» اشعاری را قرائت کنند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، جمعی از شاعران و ادیبان کشور  در حسینیه جماران گرد هم آمدند تا در سوگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ابیاتی را قرائت کنند.

در این محفل، شاعران از احساس خود در سوگ خمینی کبیر گفتند و در قالب غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، مسمط و دیگر قالب های شعری عاشقانه خود را به ارمغان آوردند تا حظّ و بهره ای از حال و هوای الهی جماران برده باشند.

 

گزارش تصویری>>> شب شعر در حسینیه جماران

 

آنها با زبان شاعرانه از صفای باطن آن پیر فرزانه گفتند و داغ ماه 14 خرداد را در فراق یار فریاد زدند و با قلب پاره پاره و سینه کباب دردمندانه از این هجران و فراق سرودند؛ و با بغض از ماه بالای حسینیه جماران گفتند و تأکید کردند که ما محال است از بیعتمان برگردیم.

در این فضا همه چیز انسان را یاد امام می انداخت. اما ترجیع بندی با بند ثابت «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» همه را بیش از پیش به یاد آن یار سفر کرده انداخت و فضا را صیقلی کرد. البته مدیحه سرایی و نقالی هم در میان بود، تا فضای حسینیه جماران آغشته به یاد اهل بیت(ع) و شهدا هم باشد.

سردار سید باقر سادات حسینی، معاون فرهنگی قرارگاه ثارالله، نیز با سوگ آفتاب همدل و همراه شد و در پایان این مراسم با حضور او از میان 105 اثری که به این همایش ارسال شده بود، آثار سه نفر برتر شناخته شد و سه نفر مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین به قید قرعه سه نفر دیگر برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.