به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، مجموعه «پیشانی صبح» اشعاری به سبک غزل و شعر نو است که حسین اسرافیلی، در سوگ و رسای حضرت امام خمینی(س) سروده است و چاپ اول آن با شمارگان دوهزار نسخه توسط موسسه چاپ و نشر و عروج منتشر شده است.

مجموعه اشعار حسین اسرافیلی با موضوع امام خمینی (س) به نام "پیشانی صبح" توسط موسسه چاپ و نشر و عروج منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، مجموعه «پیشانی صبح» اشعاری به سبک غزل و شعر نو است که حسین اسرافیلی، در سوگ و رسای حضرت امام خمینی(س) سروده است و چاپ اول آن با شمارگان دوهزار نسخه توسط موسسه چاپ و نشر و عروج منتشر شده است.
شاعر در رباعی "پیشانی صبح" که برای ورود حضرت امام(س) به میهن سروده شده است ، اینگونه می گوید:
روزیکه تو آمدی، شفق خونین بود/ گلهای چمن ورق ورق خونین بود
از خون ستاره ها که شب افسردند/ پیشانی صبح در فلق خونین بود
در این کتاب شعرهایی با عناوین "پیشانی صبح"، "کاروانی همه بارش خورشید"، "مطلع فجر"، "لبیک یا خمینی"، به مناسبت ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی و "عطش کهنه عشق" برای ناراحتی قلبی امام و انتقال از قم به جماران، "امانت" در سوگ شهیدان رجایی و باهنر، "خلوتی با شهیدان" و "محشر دیگر"، "نوح و توفان"، "در جستجوی آفتاب" و "بی تو" در سوگ امام خمینی(س) آمده است.در مجموعه "پیشانی صبح" دو قطعه شعر ترکی آذری نیز با عنوان "بهار، خیمه وئروبدی باغلارا" و "بولود کیمی" و ترجمه منظوم آنها با عنوان "بهار بر باغ ها خیمه زده است" و "مانند ابر" نیز آمده است.
"پیشانی صبح" با 25 قطعه شعر از حسین اسرافیلی در 70 صفحه و با قیمت 1500 تومان به بازار نشر عرضه شده است.نخستین آثار حسین اسرافیلی از سالهای 46 و 47 در مطبوعات به طبع رسید، او تا امروز هجده مجموعه شعر به چاپ رسانده که برخی‌شان گزیده اشعار دیگران در موضوعات مختلف مثل فلسطین، حضرت امام(ره) و دفاع مقدس است. وی از شاعرانی است که در طول سال‌های 1358 تا 1366، در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه‌ها شد.
اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های 1360 تا 1367 مسوولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.
معروف‌ترین مجموعه شعر او "تولد در میدان" است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزیده شد. آتش در خیمه‌ها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره 5، مردان آتش‌نهاد، آتش در گلو، آیینه‌های شعله‌ور، صخره و پلنگ و دو پنجره از سروده‌های اوست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.