اهم اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مراسم سی‌امین بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) اعلام شد.

به گزارش جماران، اهم اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) به شرح زیر است.

1- پیگیری آماده سازی پارکینگ های 13گانه اطراف حرم با ظرفیت حدود 50 هزار اتوبوس، مینی بوس و خودروهای شخصی.

2- بررسی شرایط پارکینگ‌ها و اعلام معایب و ایرادات پارکینگ‌ها و محورهای مواصلاتی برای رفع به سازمان‌های ذی‌ربط بالاخص شهرداری تهران.

3- تهیه طرح ویژه ترافیکی سالگرد ارتحال.

4- تشکیل کمیته حمل و نقل و ترافیک با مسئولیت پلیس راهور.

5- چاپ بنر هدایت مسیر و نصب از شعاع 30 کیلومتری حرم.

6- بکارگیری 30 دستگاه جرثقیل سبک و سنگین جهت پاکسازی معابر اطراف حرم مطهر.

7- اعلام آماده باش 100 درصد کلیه عوامل صف و ستاد پلیس راهور تهران بزرگ.

8- تفکیک و ساماندهی پارکینگ برخی استان‌ها با استفاده از گاردریل و نیوجرسی جهت جلوگیری از تداخل اتوبوس های کاروانها با یکدیگر.

 

همچنین از ساعت 8 روز سه شنبه مورخ 14 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از پل حسن آباد تا پل آزادگان و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین جهت تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد نمایند. 

از ساعت 8 صبح روز سه شنبه مورخ 14 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین از بزرگراه شهید هاشمی حدفاصل پل صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس(تهران-قم) ممنوع خواهد بود.

از ساعت 13 روز سه شنبه 14خرداد تا خاتمه مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم- تهران از پل حسن آباد اعمال محدودیت شده و فقط کاروان های استان قم می توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند. 

تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران-قم شمال به جنوب حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران-قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیکن در شرایط بحران احتمالی و حسب تشخیص رئیس پلیس راهور تهران، محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال گردیده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد. 

تاکسی های فرودگاه امام خمینی(س) باید در زمان اجرای محدودیت در روز سه شنبه 14 خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران-ساوه تردد نمایند. 

اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق(جاده سایت) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران، اعمال محدودیت از دوربرگردان سالمندان به جهت جلوگیری از تردد کامیون ها در صورت لزوم و اعلام رده محترم فرماندهی به عهده منطقه 12 می باشد. 

لازم به ذکر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون مسدود و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می نمایند، می بایست در ابتدا در فاصله 300 متر بعد از عوارضی اقدام به گردش به شمال نمایند و در صورت سنگینی بار ترافیکی شمال به جنوب آزادراه تهران-قم از فاصله حدود 800 متر بعد از عوارضی دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر می دهند. 

همچنین از ساعت 8صبح روز 14 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، ممنوعیت توقف در معابر مشروحه زیر اعلام می شود؛

1) بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر

2) توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخلهای ورودی، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س).

3) توقف اتوبوس های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر. 

4) برابر هماهنگی های انجام شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود داده نشود. در غیر اینصورت راهور هیچگونه مسئولیتی در خصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نخواهد بود.

5) توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم مطهر(خلیج فارس).

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.