یک روحانی اصلاح طلب گفت: خدمتی امام در طول تاریخ شیعه و تشیع استثنایی است. غیر از امام هیچ کس نتوانست با رژیم ستم شاهی مبارزه کند و تشکیل حکومت دهد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: اگر صدها شخصیت برجسته پیرامون جایگاه، خدمات و مقامات علمی، عرفانی و مرجعیت امام سخن بگویند حق مطلب را ادا نکرده اند. حقیقتا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که انقلاب بدون امام شناخته شده نیست. من افتخار دارم از سالهای قبل از خرداد 42 و زمانی که ایشان در قم تشریف داشتند ایشان را می شناسم.

وی افزود: پدر بزرگ ما هم از یاران بزرگ امام بودند من هم که طلبه کوچکی بودم افتخار دارم که امام را از آن موقع می شناسم. همه اتفاقات از 15 خرداد گرفته تا دستگیری امام، آزادی ایشان، دستگیری مجدد و تبعیدهای ایشان به ترکیه، عراق و پاریس را به خاطر می آورم. حتی گاهی در قم یا نجف به خدمت ایشان می رسیدم.

رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری گفت: الان که 30 سال از ارتحال این مرد بزرگ می گذرد، من که هیچ حتی بزرگان و اساتید ما هم نتوانسته اند امام را بشناسند و ایشان را به جهانیان معرفی کنند. خدمتی امام در طول تاریخ شیعه و تشیع استثنایی است. غیر از امام هیچ کس نتوانست با رژیم ستم شاهی مبارزه کند و تشکیل حکومت دهد.

وی افزود: به روان پاک و مقدس امام، یاران بزرگ ایشان و کسانی که به شهادت رسیدند یا از دنیا رفتند سلام و درود می فرستیم.

اشرفی اصفهانی گفت: وقتی امام بعد از 14 سال تبعید در ترکیه، نجف و پاریس به کشور بازگشتند ملت از ایشان استقبالی فراموش ناشدنی کرد. ارتحال ایشان نیز با حضور میلیونی ایشان همراه شد. تعدادی نیز در این مراسم جان باختند. این مراسم نیز مانند خدمات امام از خاطرها فراموش نمی شود.

وی در پایان افزود: امیدواریم که ملت شریف ایران به پاس خدمات ارزشمند ایشان و مرجعیت بی نظیر ایشان در مراسم سالروز ارتحال امام حضور پیدا کنند و یاد و نام خاطر ایشان را حفظ کنند و به نسل های آینده بسپارند. هرکسی که امام را می شناسند و نسبت به ایشان عشق می ورزد باید بر خود وظیفه بداند که چه در کنار مرقد امام عظیم الشان و چه در مراسمی که در شهرستان ها و استان ها برگزار می شود حضور پیدا کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.