به گزارش ایرنا رضا راستی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش 13 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان مصالح ساختمانی(سیمان)، گاز و غیره بوده که عمدتا به افغانستان، پاکستان و سایر کشورها صادر شده است.
مدیر کل گمرک زاهدان بیان کرد: همچنین 450 هزار تن کالا به ارزش 514 میلیون دلار در همین مدت از طریق گمرک و بازارچه های مرزی وارد استان و ترخیص شده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده اقلام وارداتی در این مدت برنج، کنجد، انبه و لوازم خانگی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد نشان می دهد.
راستی گفت: ترانزیت خارجی نیز 482 هزار تن به ارزش 6 میلیارد دلار از گمرکات رسمی استان گزارش شده که از نظر ارزش بیش از 400 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 118 هزار و 794 نفر مسافر با رشد 19 درصدی نسبت به پارسال از دیگر کشورها وارد استان و 23 هزار و 179 نفر با کاهش 76 درصدی از استان خارج شدند.
مدیرکل گمرک زاهدان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در سیستان و بلوچستان گفت: از زمان راه اندازی این سامانه در حدود 2 سال اخیر 100 درصد فعالیت های این نهاد نظیر واردات، صادرات و غیره به صورت کاملا الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی مبارزه با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش فرآیندهای اداری، تسهیل امکان تجارت از طریق افزایش سرعت انجام امور تجاری، کاهش هزینه و زمان را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی برشمرد.
راستی گفت: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان هم اینک 19 منطقه گمرکی و بازارچه مرزی در مجاورت مرزهای این استان با افغانستان و پاکستان فعال است که بزوی با تجهیز و تکمیل زیر ساخت های 6 بازارچه مصوب دیگر شاهد رونق بیش از پیش اقتصادی در استان خواهیم بود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.