به گزارش ایرنا، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی اقدام به برپایی این نمایشگاه در برخی استانهای کشور از جمله سیستان و بلوچستان کرده است.
هدف از برپایی این نمایشگاه اطلاع رسانی در مورد حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمانهای بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد است.
ایران به عنوان عضو موسس سازمان ملل همواره نقش کلیدی در این سازمان ایفا کرده است.
در این نمایشگاه 65 قطعه عکس از اسناد مهمی به نمایش گذاشته می شود که هر یک می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل بسیار سودمند باشد.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
در این نمایشگاه عکس هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا درآمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است
بازدید از این نمایشگاه از 30 مرداد تا 5 شهریور در نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان واقع در خیابان خرمشهر برای عموم مردم آزاد است.
7316 **3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.