به گزارش ایرنا، ماریا دوتسنکو عصر روز دوشنبه در همایش نقش سازمان ملل متحد در صلح جهانی که به همت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، افزود: ایران یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد به شمار می رود که این امر نشان دهنده پایبندی این کشور به قوانین بین المللی است.
وی از اقدامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس های بین المللی ضد تروریست قدردانی کرد.
وی یکی از وظایف سازمان ملل متحد را جلوگیری از وقوع جنگ و درگیری مسلحانه در کشورها عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان در تلاش برای ارائه راه حلی اصولی جهت برقراری صلح و آرامش است و خلع جهان از سلاح های ممنوعه و کشتار جمعی نیز در این مسیر دنبال می شود.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای منشور حقوق بین الملل اظهار کرد: برخی مشکلات در اجرای این منشور نشات گرفته از نحوه اجرای قوانین توسط کشورهای عضو است و ربطی به ماهیت قانون ندارد.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع سازمان ملل متحد در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از خبرگزاری جمهوری اسلامی برای کمک به جمع آوری عکس های این نمایشگاه قدردانی کرد.
سفیر سابق ایران در نروژ نیز در این همایش با گلایه مندی از برخورد سلیقه ای سازمان های بین المللی در اجرای قوانین اضافه کرد: سازمان ملل باید پاسخ دهد که چرا در تصمیمات خود، حامی قدرت است.
سید حسن رضوانی گفت: برای ما سوال است که چرا سازمان ملل در حمله امریکا به عراق و افغانستان سکوت کرد.
وی رئیس جمهوری جدید آمریکا را فردی دلال عنوان کرد و افزود: چهره این فرد برای همه آشکار است چرا که وی تحمل صدور قطعنامه علیه جنایت های رژیم صهیونیستی را ندارد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس با موضوع تاریخچه سازمان ملل نیز در حاشیه این همایش برپا شده که امروز به کار خود پایان می دهد.
2093 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.