نیره پورملائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط بانان، همیاران و دوستداران محیط زیست و طبیعت استان همزمان با فتح قله تفتان تمام زباله ها و پسماندهای مسیر عبور تا قله را جمع آوری و پاکسازی کردند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خودجوش دوستداران طبیعت در جمع آوری زباله باعث نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست می شود گفت: ضروری است افراد از آلوده کردن و تخریب محیط زیست پرهیز کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان موثرترین راه حفظ محیط زیست را مشارکت مردم ذکر کرد و افزود: آگاهی بخشی رسانه ها و آموزش در سطوح مختلف برای تمامی اقشار جامعه در ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست موثر است.
به گزارش ایرنا قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 کیلومتری شهر خاش و 160 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پوشیده از برف است.
تفتان سربلند و روستاهای حاشیه آن همواره با زیبایی ها، طبیعت بکر و پاکیزه و چشم اندازهای منحصر بفرد با افسونگری طبیعی پذیرای گردشگران هستند اما در این میان منطقه گردشگری کوشه همه ساله خیل عظیم کوهنوردان، طبیعت گردان و گردشگران را در دامان زیبای خود پذیراست.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.