به گزارش ایرنا حمیدرضا رخشانی به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رئیس، کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تغییر ساختار آموزش و پرورش سبب مطرح شدن چهار عامل نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و محتوا شده است.
وی افزود: این نهاد برای رفع مشکلات این حوزه تمام توان خود را از طریق بکارگیری نیروهای خرید خدمات، حق التدریسی و غیره بکار بسته است.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه گفت: این نهاد بر اساس طرح آمایش سرزمین برای مناطق مختلف استان رشته های مهارتی مورد نیاز با ظرفیت های منطقه تعریف کرده به طوری که برای شمال استان قالی و گلیم، مرکز تراش سنگ های قیمتی و جنوب سوزن دوزی مد نظر قرار گرفته است.
رخشانی تصریح کرد: فرآیند هدایت تحصیلی امسال برای 35 هزار و 657دانش آموز پایه نهم در 32 منطقه آموزشی سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی افزود: آمار مشمولان هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر افزایش داشته است.
وی تاکید کرد: همچنین ضروری است والدین توجه کافی به علایق، توانایی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و فرزندان خود داشته باشند و مسیر را برای استفاده از نظرات مشاوران و متخصصان این حوزه فراهم کنند تا دانش آموزان با انتخاب درست در رشته ها و شاخه های مورد نظر ادامه تحصیل دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان نیز با تبریک روز خبرنگار در این نشست گفت: تاکنون 26 هزار نفر از نوآموزان استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
مریم حجتی نسب افزود: طرح سنجش سلامت کودکان در سیستان و بلوچستان از اوایل تیر آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال تا پایان طرح 60 هزار نوآموز در بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.
به گفته وی برای اجرای این طرح 40 پایگاه سنجش ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی 97-98 امکان نام نویسی کودکان در مدارس بدون انجام سنجش سلامت امکان پذیر نیست.
وی شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه ذکر کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 58 هزار و 144 نوآموز در بدو ورود به دبستان های استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرده است. این روز سالگرد شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان است که سال 1377 به دلیل حمله و اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی از سوی طالبان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به شهادت رسید.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.