کورش بالادست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه مصرف 2 فرآورده بنزین و نفتگاز به ترتیب با افزایش 27 و 29 درصدی روبرو بوده و این امر حاکی از آن است که با تلاش های انجام شده کمبودی در تامین و توزیع سوخت وجود ندارد.
وی مقدار بنزین توزیع شده در این مدت را 261 میلیون، نفتگاز 259 میلیون لیتر، نفت سفید 62 میلیون و نفت کوره را 83 میلیون لیتر اعلام کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان افزود: دلایل متعددی وجود دارد که به افزایش مصرف سوخت در این منطقه دامن می زند ولی بارزترین منشاء آن قاچاق بی رویه سوخت و سرازیر شدن کارت های مهاجر از سایر استان هاست.
وی اظهار داشت: علی رغم اجرای برنامه های کنترلی و نظارت مستقیم بر مجاری عرضه سوخت و بازنگری سهمیه های مصرف کنندگان عمده، نوسانات نرخ ارز و تفاوت فاحش قیمت سوخت در 2 سوی مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و مصرف زیاد سوخت را در پی داشته است.
دبیر کارگروه سوخت سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه های نظارتی، خواهان مشارکت بیشتر و جلوگیری از قاچاق سوخت و خروج سرمایه های ملی کشور از مرزهای این استان شد.
وی وضعیت ذخیره سازی سوخت در انبارهای نفت منطقه زاهدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه همکاران این شرکت با تمام توان تلاش می کنند تا وقفه ای در عملیات جایگاه ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با 62 جایگاه عرضه سوخت، وظیفه تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.
شهرستانهای جنوبی استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر ، سرباز و ایرانشهر تحت پوشش شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار هستند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.