مصطفی نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 115 میلیون لیتر بنزین، 347 میلیون لیتر نفتگاز، 11 میلیون لیتر نفت کوره غیر نیروگاهی و 123 میلیون لیتر نفتگاز غیر نیروگاهی توزیع شده است.
وی بیان کرد: مصرف نفتگاز تحویلی به نیروگاهها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 15 درصدی به 212 میلیون لیتر رسیده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار به اتصال نیروگاه بخار ایرانشهر به خط سراسری گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: در همین راستا مصرف نفت کوره تحویلی به نیروگاه های جنوب سیستان و بلوچستان در سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال به صفر رسیده است.
وی میزان سوخت تحویلی به هواپیماها را در سالجاری 2 میلیون و 280 هزار لیتر عنوان کرد.
نخعی گفت: مصرف سی ان جی در این منطقه 629 هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد رشد داشته است.
وی مشارکت بخش خصوصی در ساخت جایگاه های سی ان جی در منطقه چابهار را خواستار شد و افزود: میزان مصرف گاز مایع در این منطقه 10 هزار تن است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار تصریح کرد: توزیع و مصرف فرآورده های نفتی از ابتدای امسال تا کنون هفت درصد افزایش داشته است.
وی گفت: بیش از 29 میلیون لیتر فرآورده نفتگاز از ابتدای پارسال تاکنون برای اجرای چهار طرح مهم ملی در منطقه چابهار تخصیص داده شده است.
نخعی ادامه داد: طرح های مهم ملی در حال اجرا در منطقه چابهار از جمله طرح توسعه بندر شهید بهشتی، اجرای خط آهن مسیر چابهار- ایرانشهر- زاهدان، ساخت جاده چابهار- جاسک - بندر عباس و خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار هیچ مشکلی برای تامین سوخت نداشتند.
وی برگزاری بیش از هزار و 100 ساعت آموزش عمومی و تخصصی ایمنی در تاسیسات و مجاری عرضه سوخت را از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با حوادث احتمالی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که از سال 1378 به دنبال تفکیک منطقه سیستان و بلوچستان به دو منطقه زاهدان و چابهار بطور مستقل و متمرکز به تامین، نگهداری و توزیع فرآورده های نفتی اقدام می کند.
این منطقه با داشتن سه ناحیه سوخت رسانی شامل ناحیه مرکزی چابهار، ایرانشهر و نیکشهر و حدود 300 کیلومتر ساحل در دریای عمان و مجاورت با اقیانوس هند و بیش از 150 کیلومتر مرز خاکی با کشور پاکستان یکی از مناطق راهبردی از نظر سوخت رسانی بوده است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار مسئولیت تامین و توزیع فرآورده های نفتی در شهرستانهای چابهار، ایرانشهر و نیکشهر را توسط 36 جایگاه و فروشندگی بر عهده دارد.
این منطقه دارای 2 تاسیسات ذخیره سازی در چابهار و ایرانشهر است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.