به گزارش ایرنا، دکتر یوشی فومی ساوادا رئیس دانشگاه کینجای ژاپن با حضور در چابهار از ظرفیت های آبزی پروری و طرح پرورش ماهی در قفس این شهرستان دیدن کرد.
دکتر ساوادا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گسترش روابط در زمینه آبزی پروری و آشنایی از ظرفیت های شیلاتی بویژه طرح پرورش ماهی در قفس را از مهمترین اهداف سفر خود به چابهار عنوان کرد.
وی ادامه داد: چابهار ظرفیت های بی نظیری در زمینه شیلاتی دارد و می توان سرمایه گذاری های لازم در این منطقه را انجام داد.
رئیس دانشگاه کینجای ژاپن تصریح کرد: تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس در ایران گسترش یافته است.
وی ادامه داد: در صورت تمایل بخش خصوصی ژاپن و با اجرای طرح های علمی و دانشجویی به انتقال تکنولوژی و توسعه آبزی پروری بویژه در سیستان و بلوچستان می توانیم همکاری کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: چابهار و کنارک با 320 کیلومتر مرز آبی ظرفیت های خوبی در زمینه شیلات دارد به طوری که 907 لنج و هزار و430 قایق با 24 هزار صیاد در این استان فعال هستند.
نوراله جهانتیغ افزود: 42 هزار هکتار اراضی مستعد برای پرورش میگو شناسایی شده و چابهار از قطب های مناسب برای پرورش ماهی در قفس است.
وی با قدردانی از حضور رئیس دانشگاه کینجای ژاپن خاطرنشان کرد: دکتر ساوادا متخصص تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس است و با هدف بررسی ظرفیت های آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در دریا و انتقال تکنولوژی آن به ایران به چابهار سفر کرده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.