به گزارش ایرنا، امام جمعه سراوان در جنوب شرق سیستان وبلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: با افزایش قیمت نامعقول سکه، طلا، ارز، مواد غذایی و صنعتی در چند روز اخیر شاهد تلاطم و فراز و نشیب در بازار سکه، ارز، خودرو و کالا بوده ایم که دشمن در جنگ اقتصادی و رسانه ای در بعضی از موارد موفق بوده است.
حجت الاسلام مجتبی بامری افزود: هدف دشمن از ایجاد جنگ اقتصادی نا امید کردن مردم از حاکمیت است تا امید مردم را نسبت به حاکمیت از بین ببرد و بتواند پروژه بعدی خود یعنی فراخوان و سازماندهی تجمعات را مدیریت کند.
وی خطاب به مسئولان گفت: باید اعتماد به نفس کامل به وجود آورید و اگر مدیر، وزیر و یا مسئولی ناکارآمد بود، برکنار شود و انسان های انقلابی، مجاهد و پر تحرک پای کار آیند.
امام جمعه سراوان افزود: از دولت می خواهیم تا با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای داخلی مانع از فرصت سوزی شوند و شعار' ما می توانیم' را در جامعه ترویج دهند تا وابستگی به کشورهای خارجی کمرنگ شود.
وی گفت: دولت می تواند با بستن گلوگاه های فساد که در گمرکات، بنادر، مناطق آزاد و مراکز ثبت سفارش وجود دارد، گشایش ایجاد و نابسامانی ها را رفع کند.

** دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار گرفته است
امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمنان اقتصاد و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده اند گفت: دولت باید از همه فکرها برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند.
حجت ‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر اظهار داشت: برای مشکلات اقتصادی و رفع آن‌ها راهکارهایی از جمله برخورد قوی با مفسدان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به بی ثباتی بازار و برخی اعتراضات افزود: این جوسازی ها ابتدا توطئه دشمن و سپس سودجویی برخی از بازاریان و بی تدبیری برخی مسئولان در اداره امور اقتصادی است.
امام جمعه ایرانشهر گفت: قوه قضائیه باید با کسانی که به نظام اقتصادی کشور آسیب می زنند برخورد جدی و قاطعانه کند.
وی از همدلی و اتحاد به عنوان مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکلات اقتصادی یاد کرد و افزود: چه ایرادی دارد که از همه کارشناسان و افراد خلاق برای رفع مشکلات کشور استفاده شود.

** مسئولان مرزها را باز کنند تا وضعیت معیشت مردم بهبود یابد
امام جمعه اهل ‌سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه با توصیه به مدیران و مسئولان برای ممانعت و جلوگیری از قاچاق و تاکید بر عزم جزم آنان برای مبارزه با سودجویان گفت: از دولت می خواهیم مرزها را که منبع درآمد مردم مرزنشین است باز کنند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی ادامه داد: از ویژگی های بارز پیامبر اکرم(ص) وفای به عهد و پیمان است هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید به وعده‌هایش وفا کند و امروز مهم‌ترین سرمایه اجتماعی، اعتماد متقابل اجتماعی مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم است زیرا یکی از عوامل اعتماد، وفای به عهد و پیمان و قول‌هایی است که می‌دهیم.
وی بیان کرد: امروز در بازار ثباتی نیست. اجناس روز به روز گران‌ تر می‌شود واکثر مردم توان خرید ندارند.
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر اظهار داشت: بی ثباتی در بازار و عدم نظارت باعث شده دشمنان از مشکلات معیشتی به دنبال سوء استفاده سیاسی برای خود باشند و از آن بهره برداری کنند.
وی تصریح کرد: ملت شجاع و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید آگاه باشیم و فرصت را برای دشمنان قسم خورده کشور مهیا نکنیم.
7314 ** 7336 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.