به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: مسوولان نیز با آمادگی کامل در حوزه های کاری خود حضور داشته و اجازه سوءاستفاده به بدخواهان نخواهند داد.
رییس شورای اداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی غفلت شده که همه مقصر هستیم و آموزش عمومی اقتصاد مقاومتی را خوب انجام نداده ایم.
همتی افزود: روند ورود و خروج کالا در این استان که دروازه تجاری کشور محسوب می شود بهبود یافته است و نباید به سوء استفاده کنندگان اجازه سود جویی داد.
وی یادآور شد: وقتی خواست عمومی پشتیبان این موضوع باشد، کارهای دولت و دستگاه قضایی در مبارزه با فساد موثرتر خواهد شد.
استاندار هرمزگان گفت: باید مسائل به صورت مرتب، واضح و شفاف برای مردم گفته شود که این رویه بسیاری از مشکل ها را حل می کند و بدون حضور آنان امکان مدیریت وجود ندارد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: جهت اجرایی شدن این رویکرد، برای سخنرانی مدیران کل اداره های دولتی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها برنامه ریزی کرده ایم.
همتی با اشاره به برنامه مدیریت بار شبکه توزیع برق کشور اظهار داشت: نسبت به سایر استان های کشور کمترین میزان خاموشی ها را برای هرمزگان اعمال می کنند.
رییس شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: برای کاهش مصرف برق ساعت کار اداره های دولتی را تغییر داده و پنجشنبه ها را تعطیل کرده ایم.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه آب دچار مشکل هستیم و باید صرفه جویی را از اداره های دولتی آغاز کنیم.
وی افزود: شرکت توزیع برق هرمزگان و آب و فاضلاب شهری استان موظف اند آب و برق اداره هایی که به کاهش مصرف،توجه ندارند را قطع کنند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ بیکاری در هرمزگان پرداخت و گفت: نرخ بیکاری هرمزگان از 10 و هشت دهم درصد سال گذشته به 9 درصد رسیده و حتی یک درصد بیکاری هم برای این استان را بالا می دانیم.
همتی بیان داشت: انرژی و توان خود را برای راه اندازی چند طرح بزرگ مُحرک اشتغال در استان قرار داده ام که می توان به چهار واحد پتروشیمی و آبشیرینکن و نیروگاه در پارسیان و پالایشگاه 350 هزار بشکه ای در جاسک اشاره کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر در پی تامین مالی 10 میلیارد دلار سرمایه برای طرح های یاد شده در پارسیان و پنج نیم میلیون یورو برای پالایشگاه یاد شده در جاسک هستم.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از برنامه های شورای اداری با تقدیر و اعطاء لوح سپاس و هدیه به علی سالارحسینی و احمد سلیمی، 2دانش آموز هرمزگان که در آزمون سراسری امسال موفق به کسب رتبه های هفتم و نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شدند، یادآور شد: یکی از تاکیدها به اداره کل آموزش و پرورش استان ایجاد تحول در خروجی خود بود که در این راستا برنامه هایی برای دانش آموزان برگزار شد.
همتی اضافه کرد: همچنین در سفر اعضاء کمیسیون آموزش به هرمزگان تصمیم هایی گرفته شد که می توان به افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برای تربیت معلمان اشاره کرد.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.