مهدی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در زمینه مدیریت و بهداشت بیماری های دامی، انجام نظارت های بهداشتی - قرنطینه ای و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی که منجر به حفظ سرمایه های دامی استان و ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود نمونه برداری در سطوح مختلف انجام شده است.
وی ادامه داد: آزمایشات این مدت شامل مولکولی، سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی و کنترل کیفی موادغذایی بر روی انواع فرآورده های خام دامی و نمونه های دام، طیور و آبزیان در آزمایشگاه های سیستان و بلوچستان انجام شده است.
حسینی بیان کرد: هم اینک هشت آزمایشگاه دامپزشکی دولتی و 2 آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی زیر نظر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان در استان فعالیت می کنند.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت خاص و راهبردی این استان گفت: وجود مرزهای گسترده با 2 کشـور افغانستان و پاکستان و خطر بالقوه ورود انواع عوامل بیماری زا از آن سوی مرز سبب شد این اداره کل سال گذشته 26 هزار و 277 مورد آزمایش مولکولی برای تشخیص بیماری های مرس، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری های ویروسی آبزیان و سالمونلا در فرآورده های خام دامی انجام دهد.
گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.