به گزارش روز سه شنبه استانداری سیستان و بلوچستان، باقر کرد در نشست بازنگری طرح منطقه حفاظت شده گاندو اظهار داشت: بازنگری در محدوده طرح حفاظت شده گاندو منوط به حفظ محیط زیست این حیوان است.
وی افزود: با توجه به اینکه منطقه وسیعی از سواحل جنوب سیستان و بلوچستان از جمله طرح بزرگ توسعه و ساماندهی سواحل مکران در منطقه حفاظت شده گاندو قرار دارد لازم است برای اجرای طرح های توسعه ای بخشی از این اراضی حفاظت شده با حق بهره برداری آزاد شود.
به گفته وی اطلس جدید در محدوده حفاظت شده گاندو باید بر اساس ضرورت حفظ محیط زیست این حیوان تهیه شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از طرح های توسعه ای، تولیدی و صنعتی در این منطقه با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست مواجه می شود بنابر این بازنگری و تغییر جغرافیایی این محدوده به سمت مکان هایی که کمترین تداخل انسانی را دارند، از اهداف مورد نظر این طرح است.
کرد خاطرنشان کرد: این منطقه از سال 1349 با نام منطقه حفاظت شده باهوکلات مورد حفاظت قرار گرفت و هم اینک بیش از 460 هزار هکتار از اراضی شهرستان های سرباز و چابهار در محدوده حفاظت شده گاندو قرار دارد.
به گزارش ایرنا منطقه حفاظت ‌شده گاندو در جنوب شرق سیستان و بلوچستان با بیش از 460 هزار هکتار وسعت در شهرستان های چابهار و سرباز واقع شده و مرز جنوبی آن را ساحل دریای عمان و مرز شرقی آن را مرز پاکستان تشکیل می ‌دهد.
این منطقه تنها نقطه ایران است که گاندو تمساح بومی ایران در آن زندگی می‌ کند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.