به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی شنبه شب در نشست شوراها و مدیران حوزه شهری و بررسی مشکلات توسعه شهر خاش اظهار داشت: دولت از تمام برنامه های توسعه ای که برای رفع مشکلات شهروندان و کاهش آسیب های اجتماعی باشد حمایت می کند.
وی با تاکید بر اینکه بافت سنتی شهر خاش نیازمند تغییر و اصلاح است ادامه داد: با حفظ سنت ها و بهره گرفتن از تجربیات دیگران، علوم به روز و نوین و برنامه های کارآمد می توان به توسعه شهر کمک کرد.
یوسفی اجرای برنامه های کاربردی و بهره گرفتن از خرد جمعی و دانش به روز برای توسعه همه جانبه شهر خاش را متذکر شد و گفت: توسعه این شهر باید متناسب با ظرفیت های آن شکل گیرد.
وی اظهار داشت: قرار گرفتن شهر خاش در شاهراه توسعه شرق کشور، ظرفیت های متنوع، اقلیم متفاوت آن در کنار نیروی انسانی کارآمد و فرهنگ غنی، قدمت بالای این شهر بهترین فرصت برای رسیدن به توسعه و ترسیم یک افق و چشم اندازی است که می توان در بازه زمانی مشخصی برای حل مشکلات و رفع دغدغه های مردم برنامه ریزی کرد.
یوسفی بیان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری دانشگاه و بهره گرفتن از توان نخبگان و پژوهشگران کار بررسی مشکلات توسعه ای شهرها و نقاط روستایی استان را آغاز کرده که می توان در این برنامه پژوهشی برای آینده و توسعه همه جانبه شهرها و روستاها برنامه ریزی و مشکلات را به حداقل رساند.
شهردار خاش نیز در این نشست گفت: تلاش ما بر این است که با بهره گرفتن از ظرفیت تمام شهروندان و صاحبان فکر، اندیشه و نخبگان جامعه بتوانیم از معضلات مهمی مانند حاشیه نشینی پیشگیری و برای کاهش دادن مشکلات کمبود آب، غذا، مسکن، اشتغال، زیرساخت و غیره تدبیر کنیم.
عبدالمجید تمندانی افزود: برنامه ریزی برای نسل های آینده و هدف گذاری برای ارائه خدمت به جامعه هدف شهری نیازمند ترسیم یک افق روشن بوده که در این راستا سعی می کنیم از توان دولت و مردم بهره ببریم.
عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای شهرستان خاش هم اظهار داشت: توجه به مشکلات، آسیب های اجتماعی، رسیدگی به نیازهای فرهنگی، تفریحی، اقتصادی، اشتغال، مسکن و غیره باید در برنامه ریزی ها مورد اولویت باشد تا بتوان با اجرای برنامه های مدون به ایجاد شهری ایده آل کمک کرد.
ایوب کرد عضو شورای شهر خاش نیز بیان کرد: توسعه این شهر بدون توجه به ظرفیت ها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم میسر نیست بنابراین تغییر دادن باورها و سنت های مردم بسیار دشوار بوده و می طلبد برنامه های فرهنگی و آموزشی پر رنگ تر دیده شود.
مهدی اسماعیلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خاش نیز با اشاره به اینکه نگاه آینده پژوهانه نیازمند نقشه راه و استفاده از نظرات کارشناسانه است تاکید کرد: همسان کردن خدمات متناسب با پیشرفت های دنیا باید با پیش بینی و اجرای طرح های ایده آل و متناسب با ظرفیت شهر باشد.
به گزارش ایرنا مشکلات توسعه ای شهر خاش با حضور فرماندار، معاون فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار و شماری از مدیران دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.