دکتر فریبرز راشدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش در تعداد آمبولانس ها منجر به تسریع در رسیدن تکنسین های اورژانس بر بالین بیمار شده است.
وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت مایه برکات فراوانی در عرصه ارائه خدمات پیش بیمارستانی شد به گونه ای که مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر ناوگان موتوری، امکانات، تجهیزات و همچنین نیروی انسانی توانست توسعه مناسبی را تجربه کند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در این دانشگاه تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای 33 درصد و تعداد پایگاه های شهری 6 درصد افزایش یافته است.
راشدی اضافه کرد: همچنین در این مدت 25 درصد بر تعداد تکنسین های فوریت های پزشکی افزوده شده به طوری که تعداد این نیروها از 306 نفر به 384 نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.