رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع 115 پایگاه اورژانس امروز به صورت همزمان در 6 استان کشور افتتاح شد.
دکتر فریبرز راشدی افزود: برای ساخت این پایگاه های اورژانس حدود 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: این پایگاه ها در مرکز و دهستان شورو زاهدان، ریگ ملک میرجاوه، ایرندگان و گوهر کوه خاش، آشار مهرستان، بریس و رمین چابهار و تنگ کنارک افتتاح شده است.
وی اظهار داشت: 54 نفر نیروی انسانی همراه با 9 دستگاه آمبولانس جدید در این پایگاه ها مستقر شدند.
وی تصریح کرد: با افتتاح این پایگاه ها در مجموع 66 پایگاه اورژانس همراه با 375 نیرو و 2 آمبولانس هوایی در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نیروی انسانی مهمترین نیاز این مجموعه است که هم اینک 50 نفر در مرحله استخدام هستند که با جذب آنان بخشی از مشکلات حل می شود.
به گزارش ایرنا مراسم افتتاح این 9 پایگاه همزمان با پنج استان کشور در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.