به گزارش ایرنا غلامعلی گنجعلی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون 31 هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان توسط 12 مرکز خریداری شده و خرید همچنان تا فصل پاییز امسال ادامه دارد.
وی افزود: به ازای هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال به کشاورزان از سوی دولت پرداخت می ‌شود.
وی گفت: همچنین امسال 478 تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ در سیستان و بلوچستان خریداری شد که پنج مرکز در استان برای ذخیره سازی آنها پیش بینی شده است.
وی نیاز سالانه گندم در سیستان و بلوچستان را حدود 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: در کنار تولید گندم استان بقیه نیاز از 11 استان دیگر تامین می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11با بیان اینکه راه اندازی سامانه خرید تضمینی گندم در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای حمل گندم به سیستان و بلوچستان صورت گرفته به طوری که حدود 80 درصد آن از طریق شبکه ریلی که دارای مزایایی خوبی نظیر کاهش هزینه، ترافیک و افزایش ذخیزه سازی است انجام می شود.
وی ادامه داد: امتداد خط ریلی تا سیلوی زاهدان به طول 6.5 کیلومتر با اعتبار 13 میلیارد تومان با کمک بخش خصوصی در حال انجام است.
وی مصرف ماهانه آرد را در نقاط شهری، روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان 23 هزار تن و در سطح صنوف و صنعت چهار هزار تن ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 گفت: اواخر سال گذشته 66 هزار تن شکر برای تامین نیاز تنظیم بازار کشور وارد سیستان و بلوچستان شد و تا پایان تیر نیز 17 هزار تن برنج از هندوستان از طریق چابهار وارد این استان می شود.
گنجعلی بیان کرد: ظرفیت تولید کارخانه های آرد سیستان و بلوچستان ماهانه 80 هزار تن است.
وی ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوها و انبارهای مکانیزه دولتی و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان را حدود 400 هزار تن ذکر کرد و افزود: 90 درصد ذخیره سازی در این بخش توسط فعالان بخش خصوصی انجام می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.