مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان از زمان فعال شدن سامانه کارا تاکنون، صاحبان سه هزار و 954 طرح اشتغال روستایی و فراگیر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

مهرداد جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از 3 هزار و 678 طرح در بحث اشتغال روستایی و 276 طرح هم در زمینه اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند.

وی عمده رسته‌های ثبت شده در این طرح‌ها را در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد.

جهاندیده با تاکید بر تسریع فرایند بررسی طرح‌ها و معرفی آنها به بانک برای دریافت تسهیلات گفت: صاحبان طرح‌های اشتغال‌زا می‌توانند با توجه به فرصت محدود باقی مانده، با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت و از تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت استفاده کنند.

دبیر کارگروه اشتغال استان افزود: پرداخت تسهیلات بستگی به نوع و نحوه‌ی اجرای طرح دارد و طرح‌هایی که توجیه اقتصادی و اشتغالزایی بالاتری داشته باشند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: سود این تسهیلات با نرخ ۴ درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تعیین شده و جذب حداکثری تسهیلات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مناسب برای کاهش آلام مردم رنج دیده استان از خشکسالی ها و مشکلات اقتصادی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.