به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده در بحث بیمه هنرمندان فقط سال گذشته 176 هنرمند رشته های هنری مختلف، 56 نویسنده و 185 فعال قرآنی در سیستان و بلوچستان به عضویت این صندوق درآمدند.
وی افزود: همچنین 350 نفر از هنرمندان سیستان و بلوچستان پیش درخواست برای بیمه خود را تکمیل کردند.
وی ادامه داد: تلاش داریم امسال بیش از هزار نفر از هنرمندان سیستان و بلوچستان از طریق عضویت در صندوق اعتباری هنر بیمه شوند.
وی تصریح کرد: سال گذشته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به سیستان و بلوچستان سفر داشت و از نزدیک با خیلی از هنرمندان استان دیدار کرد و 30 نفر از هنرمندان نیازمند عمل جراحی نیز بیمه تکمیلی شدند که استاد موسیقی پهلوان رسول بخش زنگی شاهی هم جزو این افراد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی در رابطه با بی توجه ای به استاد زنگی شاهی افزود: با توجه به اینکه تمام هزینه های درمان یک هنرمند در قالب بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود هزینه های درمان این استاد که اخیرا دچار عارضه سکته مغزی شد نیز به طوری کامل پرداخت شده است.
مسگرانی ادامه داد: همچنین مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد و فعالان مختلف هنری نیز پیگیر بیماری این هنرمند هستند و تلاش داریم مدرک درجه یک هنری را برای وی دریافت کنیم.
وی اظهار داشت: 55 هنرمند در سیستان و بلوچستان حقوق مستمری دریافت می کنند که استاد زنگی شاهی نیز یکی از آنان است و برقراری حقوق مستمری 29 هنرمند دیگر در دست اقدام است.
وی افزود: از سال 87 تا کنون از طریق صندوق اعتباری هنر مستمری این هنرمند بدون وقفه پرداخت شده است.
** بیش از 200 اثر به جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی رسیده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از 200 اثر از سراسر کشور به چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی از سری برنامه های شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی این استان رسیده است.
مسگرانی افزود: این جشنواره تیر ماه امسال همزمان با دهه کرامت در بخش های پوستر، آرم و نشانه به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می شود و علاقه مندان تا اول تیرماه فرصت ارسال اثر دارند.
وی اظهار داشت: نخستین کتاب از آثار منتخب این جشنواره به چاپ رسیده و دومین کتاب نیز در دست تهیه است.
وی ادامه داد: برگزاری شب های شعر رضوی به زبان های بلوچی و فارسی و گویش سیستانی در 10 شهر و اجرای نمایش های برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی در شهرستان های مختلف از جمله برنامه های محوری دهه کرامت در سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین نخستین مجموعه شعر به زبان های فارسی و بلوچی در مدح امام رضا(ع) در دهه کرامت رونمایی می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست های جزء خوانی و تفسیر قرآن با همکاری ائمه جمعه در 11 شهرستان، کرسی های تلاوت قرآن از شمال تا جنوب استان و جشن های رمضان از مهمترین برنامه های در حال اجرا ویژه ماه رمضان در سیستان و بلوچستان است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.