معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان از اعطای بسته های تشویقی برای بکارگیری مددجویان کمیته امداد در بخش خصوصی خبر داد.

پودینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار خانوار و در مجموع 238 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند .

وی با بیان اینکه 9 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اذعان داشت: 50 درصد مددجویان کمیته امداد به دلیل بیماری و کهولت سن، توان انجام کار ندارند و برنامه ریزی های این نهاد برای 50 درصد باقیمانده صورت گرفته است.

وی در خصوص آموزش پیش از اشتغال افزود: یکی از تعاملات و همکاری های این اداره کل در راستای آموزش مددجویان بوده و سال گذشته 8000 هزار نفر از افراد تحت پوشش از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند ،از دو راه صورت میگیرد که یکی پرداخت تسهیلات از سقف 5 تا 50 میلیون تومان و دیگر ایجاد اشتغال از طریق کاریابی است.

وی در خصوص آموزش مددجویان گفت: شرکت هایی که مجوز قانونی آموزش را داشته و در پایان به کارآموزان گواهینامه بدهند ، شرایط همکاری با این نهاد را دارند.

وی درخصوص بسته های تشویقی بکارگیری مددجویان در شرکت های خصوصی گفت: به ازای هر نفر مشغول به کار 20 میلیون تومان تسهیلات به شرکت ها داده می شود، همچنین حق بیمه افراد برای سال اول ۱۰۰ درصد و سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می شود.

پودینه خاطر نشان کرد: خوشبختانه این نهاد اعتبارات کافی برای آموزش و اشتغال مددجویان داشته و در تمام مراحل بکارگیری و آموزش نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.