حمیدالدین یوسفی در حاشیه مراسم گرامیداشت سوم خرداد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر یادآور رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است که توانستند برای کشور عظمت و افتخار کسب کنند.
وی بیان کرد: تبیین ارزش های ناب اسلامی، انقلابی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های مهم در جامعه کنونی بوده که امیدواریم با همت و تلاش مسئولان این امر محقق شود.
یوسفی از خدمات و تلاش های دستگاههای مختلف خاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، رزمندگان اسلام، معرفی آثار و ارزش های دفاع مقدس قدردانی کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نقش سپاه، ارتش و حضور رزمندگان اسلام در عرصه های جنگ، ایثار و شهادت به خبرنگار ایرنا گفت: سپاه در کنار نیروهای بسیج مردمی و سایر نیروهای مسلح بخوبی توانسته در صحنه های دفاع از مرزها و پاسداری از ارزش های اسلامی و مقابله با انواع تهدیدات دشمنان موثر عمل کند.
حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده حضور مقتدرانه و نقش محوری سپاه را برای مقابله با دشمنان، خنثی سازی نقشه های تفرقه افکنانه و جنایتکارانه دشمن مهم دانست.
وی اهمیت دادن به اسلام، قرآن، دفاع از حریم اسلام و کمک به مسلمانان مظلوم در دنیا را از دستاوردهای ارزشمند سپاه عنوان کرد و افزود: قرآن کریم، پیامبر اسلام، کعبه و دین اسلام از عوامل تقویت کننده وحدت در جامعه هستند. به گزارش ایرنا ویژه برنامه های گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان، امامان جمعه و فرماندار خاش؛ شوراها و شهردار، فرماندهان سپاه، ارتش، انتظامی،مدیران دستگاههای اجرایی و امنیتی، فرهنگیان، فعالان عرصه کشاورزی، خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران، جامعه ورزشکاران، اقشار جوان، اصناف و بازاریان و دانشگاهیان برگزار شد.
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نواختن زنگ ایثار و مقاومت و پیروزی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، محفل معنوی انس با قرآن کریم، مسابقات ورزشی و فرهنگی و غیره از جمله برنامه های اجرا شده ویژه گرامیداشت حماسه سوم خرداد در خاش بود.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت.این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.
فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌ گاهش را برای مذاکره از دست داد. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می ‌شود.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.