دکتر محمد هاشمی شهری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 17 کانون سلامت محلات در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است.
وی افزود: این کانون های سلامت با انجام کار کارشناسی، نیازهای آموزشی در زمینه تغییر سبک زندگی و ارتقای سلامت مردم را به معاونت اجتماعی دانشگاه اعلام می کنند.
وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی مردم یکی از مهمترین اهداف در مساله اجتماعی شدن سلامت است چرا که بسیاری از بیماری های مزمن، مرگ و میرها به دلیل سبک زندگی ناسالم اتفاق می افتد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: سال گذشته معاونت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شد.
دکتر هاشمی افزود: مجمع سلامت سیستان و بلوچستان به ریاست استاندار و دبیری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف ارتقای سلامت مردم و فرهنگسازی مسائل مرتبط به سلامت و همچنین رسیدگی فوری به مسائل نیازمند تصمیم گیری کلان، تشکیل شد.
وی گفت: نخستین مجمع استانی سلامت 19 اردیبهشت امسال با حضور معتمدان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، علما و دست اندرکاران سلامت سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.