مهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دام ها علیه بیماری های مختلف نظیر طاعون نشخوار کنندگان کوچک، انترو توکسمی، بیماری قانقاریا، آبله بزی و گوسفندی به طور رایگان واکسینه شدند.
وی کاهش خسارت به دامداران، جلوگیری از تلفات و ضایعات دامی و مقابله با بروز انواع بیماری ها در جمعیت دامی را از مهمترین اهداف اجرای طرح مایه کوبی دام در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی گفت: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با هدف کاهش مخاطرات خشکسالی از سال گذشته تاکنون برنامه های ویژه ای نظیر تشکیل کارگروه فرعی خشکسالی در کمیته سلامت دامپزشکی استان و شناسایی نقاط بحرانی و آسیب پذیر در مناطق روستایی و عشایری را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 347 هزار و 156 نفر در سیستان و بلوچستان آموزش های لازم را در خصوص بیماری های مشترک قابل انتقال به انسان به ویژه هاری و تب کریمه کنگو فرا گرفتند و مبارزه با بیماری های انگلی انجام شد.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پارسال نشست کمیته خشکسالی در سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار و درخواست شد تا اعتبار ویژه ای از مدیریت بحران استانداری برای خرید سم و واکسن بهادار مانند آنتروتوکسمی، شاربن و عملیات مبارزه با انگل های خارجی و داخلی در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.