به گزارش ایرنا محمدهادی مرعشی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علمی - پژوهشی اخلاق و عرفان در ادب فارسی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از دانشگاهها به عنوان مجموعه اثرگذار در توسعه انتظار است اجرای همایش ها با محوریت معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان را بیش از گذشته در اولویت قرار دهند.
وی از دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه پیشتاز در اجرای همایش ها در سالجاری یاد کرد و افزود: انتظار است دانشگاهها علاوه بر موضوعات معنوی و فرهنگی بر اساس اثرگذاری که دارند با تشکیل اتاق های فکر با حضور اساتید متخصص در بخش های مختلف دغدغه های استان را بررسی کنند.
وی تاکید کرد: روند مشکلات در سیستان و بلوچستان روبه افزایش است و از خیلی از استان ها عقب هستیم که با بهره گیری از دانشگاهها می توانیم در استانداری به عنوان حوزه تصمیم گیری برای حل این مشکلات گام های درستی برداریم.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان از تمام دانشگاههای استان خواست برنامه ریزی خود را معطوف به اجرای همایش هایی با هدف معرفی چهره واقعی استان در کنار ظرفیت ها کنند.
مرعشی گفت: هماهنگی های لازم انجام می شود تا دستگاههای اجرایی امکانات مورد نیاز برای اجرای همایش ها را در حد توان در اختیار دانشگاهها قرار دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست منفی نشان دادن چهره استان را از چالش های جدی دانست و افزود: این مرکز آموزشی با برگزاری همایش های مختلف سعی در تغییر این نگاه و معرفی چهره واقعی این نقطه از ایران اسلامی در سطح ملی و منطقه ای دارد.
سلطانعلی میر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان تلاش دارد با رویکرد فرهنگی و برگزاری همایش های مختلف چهره واقعی و مثبت این استان در عرصه های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی را به مردم معرفی کند.
وی اظهار داشت: برنامه های مختلف از جمله همایش های ملی علمی - پژوهشی اخلاق و عرفان در ادب فارسی، قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت، موعودگرایی و چهل سال، چهل پیروزی تا پایان سالجاری توسط این دانشگاه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همایش ملی علمی - پژوهشی اخلاق و عرفان در ادب فارسی با حضور مهمانان استانی و کشوری 19 و 20 اردیبهشت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 23 هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.