محمد صفدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیون و 600 هزار نفر از این بیمه شدگان روستاییان و عشایر هستند که دولت به طور رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.
وی افزود: علاوه بر روستاییان و عشایر برای 350 هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانایی مالی ساکن در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز به طور رایگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است تا مانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی بهره گیرند.
وی با تاکید بر صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارتقا کیفیت خدمات به مردم گفت: بیش از 90 درصد هزینه های بستری بیمه شدگان توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان هستند و اعتبار دفترچه های آنان به اتمام رسیده می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به تمدید دفترچه خود اقدام کنند.
صفدری افزود: کسانی که دارای توان مالی هستند نیز می توانند با پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال حق سرانه در صندوق بیمه ایرانیان، از خدمات بیمه سلامت همانند سایر صندوق ها بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت برای تمام افراد با هویت ایرانی (شناسنامه و شماره ملی) که به هر دلیلی بیمه نبودند، دفترچه بیمه صادر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: خدمات پایه توسط تیم های سلامت به جامعه روستاییان ارائه می شود و در صورت نیاز آنان به خدمات تخصصی و فوق تخصصی از طریق سامانه ارجاع به مراکز مورد نیاز معرفی خواهند شد.
وی افزود: برای بقیه اقشار سیستان و بلوچستان شامل کارمندان دولت، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان بهزیستی، طلاب علوم دینی، دانشجویان و بیماران خاص نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 51 درصد جمعیت آن در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.