مدیرعامل موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موسسه یک نهاد غیردولتی است که بیش از 25 سال در زمینه ‌های کلینیکی، آموزشی و توانبخشی اجتماعی برای کودکان و بزرگسالان استثنایی فعالیت می ‌کند.
سیدمجید میرخانی افزود: طرح «راهی به آسمان» از جمله برنامه های این موسسه به حساب می آید که اجرای آن از سال 89 در کشور آغاز شده است.
وی گفت: سیستان و بلوچستان تا 23 شهریور میزبان موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) است که با هدف حمایت از معلولان سراسر کشور با اجرای طرح راهی به آسمان وسایل کمک توانبخشی و کمک آموزشی رایگان را به کودکان با معلولیت جسمی شدید سه تا 14 ساله اهدا می‌ کند.
وی اظهار داشت: حدود هزار کودک معلول جسمی سیستان و بلوچستان به صورت اینترنتی برای دریافت وسایل کمک توانبخشی و کمک آموزشی در قالب طرح راهی به آسمان نام نویسی کردند که از اوایل هفته کارشناسان این مجموعه با حضور در اداره کل بهزیستی استان در زاهدان اجرای این طرح را آغاز کردند که مراسم افتتاحیه آن به صورت رسمی امروز برگزار شد.
مدیرعامل موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) افزود: کارشناسان مجموعه در مرحله نخست بر اساس برنامه ریزی روزانه وضعیت جسمی 50 تا 70 کودک با مشکلات معلولیت جسمی را ارزیابی می کنند و در صورت واجد شرایط بودن وسایل کمک توانبخشی و کمک آموزشی را به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهند.
میرخانی ادامه داد: کارشناسان موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) تا روز جمعه در زاهدان و از یکشنبه هفته آینده تا 23 شهریور در چابهار در قالب طرح راهی به آسمان خدمات لازم را به کودکان معلول جسمی نام نویسی شده ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.