سید عبدالحسین سجادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک روزانه یک تن نخ در کارخانه بافت بلوچ تولید می شود که با راه اندازی خط جدید میزان تولید آن به 15 تن در روز خواهد رسید.
وی افزود: 127 نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند که بعد از راه اندازی خط جدید 120 نیروی دیگر به این مجموعه اضافه می شود.
وی تصریح کرد: کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای نساجی کشور نقش مهمی در اشتغال و رونق تولید منسوجات در جنوب شرق کشور داشته است.
وی بیان کرد: در آتش سوزی سال 88 که تمام امکانات این کارخانه از بین رفت باید ماشین آلات اصلی برای راه اندازی مجدد واحد ریسندگی آن خریداری می شد که هم اینک در حال نصب و ماشین آلات جدید و مدرن است.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر گفت: بازسازی و نوسازی این کارخانه در کنار خرید ماشین آلات جدید هدف گذاری شده است.
سجادی اظهار داشت: هزینه راه اندازی خط جدید ریسندگی این کارخانه 500 میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد اشتغال و خرید کالاهای ایرانی تلاش خواهیم کرد با احیای دوباره این واحد نساجی شاهد تولید کالای داخلی و توسعه اقتصادی منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا، کارخانه فراگیر بافت بلوچ در سال 55 در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شد و در زمان اوج فعالیت حدود 2 هزار و 400 نفر نیرو در آن مشغول به فعالیت بودند.
این کارخانه در سال 88 دچار آتش سوزی و واحدهای ریسندگی آن کاملا تعطیل و فعالیت بافندگی و رنگ آمیزی آن محدود شد اما از سال 94 فعالیت خود را از سر گرفت و در اوایل سال 95 از لیست واگذاری به بخش خصوصی نیز خارج شد.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.