به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با برشمردن دلایل ضرورت حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: این امر سبب حرکت مجدد چرخ صنایع کشور می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در جامعه زیاد است و دولت در این زمینه تلاش های بسیاری زیادی می کند اما تنها راه ایجاد اشتغال حمایت از تولیدات داخلی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش درآمد کشور و بهبود شرایط برای انجام فعالیت های عمرانی از دیگر مزایای حمایت از تولیدات داخلی است.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: هم اینک بیش از 570 هزار میلیارد ریال معادل یک چهارم واردات سالانه؛ قاچاق کالا در کشور وجود دارد که با حمایت از تولیدات داخلی می توان جلوی این حجم وسیع از قاچاق را گرفت.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی و خروج ارز از کشور، کاهش آسیب های اجتماعی، فقر و نیز بی تاثیر کردن تحریم ها از مزیت های حمایت از کالای ایرانی است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بهبود رفاه خانوارهای ایرانی، کاهش آثار مخرب استفاده از کالاهای خارجی، پایداری اقتصاد ملی، جلوگیری از رکود اقتصادی، تقویت صنایع داخلی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه از دیگر آثار مثبت حمایت از کالاهای تولید داخل است.
آیت الله سلیمانی با بر شمردن وظایف مردم و دولت در این زمینه تصریح کرد: دولت باید جلوی واردات کالاهای قاچاق را گرفته و زمینه را برای صادارت کالای ایرانی مهیا کند.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داخلی باید تلاش کنند تا کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و محصولات رقابتی به بازارعرضه کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم باید نسبت به کالاهای داخلی غیرت ملی و ایرانی داشته باشند و در انتخاب میان کالای داخلی و خارجی کالای ساخت ایران را انتخاب کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین باید خودباوری را در جامعه افزایش داد و با اعتماد به کالاهای ایرانی و داخلی از آنها استفاده کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با انتقاد از عملکرد برخی افراد در زمینه انتشار اخبار غیر مسئولانه افزود: مصاحبه غیر مسئولانه با رسانه های خارجی و بیان فشارهای تحریم سبب می شود تا دشمنان از این امر سوء استفاده کرده و فشارهای خود را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا شورای هماهنگی سیستان و بلوچستان نیز بیانیه ای به مناسبت روز جمهوری اسلامی صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: استقلال شعار اصلی انقلاب اسلامی بود که مردم همه روزه در جای جای ایران اسلامی آن را فریاد زده و اینک به آن دست یافته اند.
در این بیانیه ذکر شده است: تشکیل جمهوری اسلامی در ایران نه تنها سبب استقلال مردم شد؛ بلکه امیدی در دل تمام مستضعفان جهان ایجاد کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی سیستان و بلوچستان ضمن پاسداشت این روز از ملت ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم این استان که با وحدت و همدلی سبب شکست توطئه های دشمنان شده اند تشکر می کند.
7311**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.