ملک مسعود ریگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 80 اثر طبیعی و تاریخی در شهرستان خاش در شمار آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
وی بیان کرد: قریب به 10 اثر معنوی خاش شامل انواع نان و غذاهای بومی و محلی، ساز محلی، بجار و غیره نیز برای ثبت ملی پیشنهاد شده اند.
وی افزود: پایگاه های استقبال و خدمات دهی به مهمانان نوروزی در خاش 25 اسفند راه اندازی شده است و تا 20 فروردین به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات رسانی می کنند.
ریگی ادامه داد: این پایگاه ها در جاده های ارتباطی خاش به شهرهای اطراف، مناطق روستایی و حاشیه کوه تفتان برپا شده اند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش افزود: با همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی برنامه های جشن و شادی، موسیقی و رقص محلی، شتردوانی و پذیرایی با غذاهای بومی و محلی در این شهرستان برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: سیاه چادرهای فرهنگی در کنار پلیس راه خاش - زاهدان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، دوراهی ایرندگان، کارواندر، میرآباد، اسکل آباد و حاشیه تفتان تا 20 فروردین برپا هستند.
وی ادامه داد: پذیرایی از مسافران نوروزی و به نمایش گذاشتن آثار و تولیدات دستی کشاورزان، دامداران و صنعتگران منطقه در این مکان ها انجام می شود.
وی اظهار داشت: مسافران نوروزی با چای آویشن، شیرینی و شکلات، غذاهای بومی و محلی در این پایگاه ها مورد پذیرایی قرار می گیرند.
وی گفت: سعی شده با اجرای موسیقی شاد محلی، سوزن دوزی و حصیربافی توسط هنرمندان لحظات خوشی برای مسافران در این فضاها سپری شود.
به گزارش ایرنا خاش با 230 اثر تاریخی و طبیعی از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان به عنوان بام شرق ایران، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای ایرندگان و کارواندر، دریاچه سردریا، غارهای متعدد، چشمه های آب معدنی سرد و گرم و نیز قلعه های متعدد تاریخی، بازارچه سرپوشیده و مسجد جامع یکی از مناطق مهم گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شود و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.