علی کرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زبان، لباس و آداب و رسوم مردم شهرستان خاش بیانگر و نشان دهنده اصالت و هویت فرهنگی این منطقه است.
وی بیان کرد: صفات پسندیده، اخلاق حسنه، مهمان نوازی و ویژگی های ممتاز مردم خاش در سیاه چادرهای فرهنگی ویژه استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی به نمایش گذاشته می شود.
وی ادامه داد: اقدامات فرماندار، بخشداران، شوراها، شهرداران، دهیاران، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و مسئولان خاش برای ارائه خدمت به گردشگران و مسافران نوروزی با برپایی سیاه چادرقابل تقدیر است.
وی بیان کرد: برپایی سیاه چادر یا همان گدام در مسیرهای بین راهی کاری بسیار ارزشمند محسوب می شود به طوری که در 12 سال اخیر در جایگاه ممتاز کشوری و استانی قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و ارگان ها باید تلاش کنند تا فرهنگ غنی، آداب و رسوم، پوشش، زبان و مهمان نوازی مردم خاش و سیستان و بلوچستان را به مردم ایران و دنیا به خوبی معرفی کنند.
کرد افزود: عظمت، ابهت و فرهنگ غنی مردم بلوچ باید به دنیا نشان داده شود تا زمینه و بستر خنثی سازی تهاجمات فرهنگی بیگانگان فراهم شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.