به گزارش ایرنا سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهار گروه جهادی از سایر استانهای کشور و 43 گروه نیز از سیستان و بلوچستان تا 15 فروردین در این استان مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: 300 نفر از بانوان و هزار و 120 نفر از مردان در این اردوی جهادی حضور دارند.
وی افزود: گروه های جهادی گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور هستند و تنها برای رضای خداوند متعال کار می کنند.
وی ادامه داد: رویکرد گروه های جهادی در سیستان و بلوچستان را به سمت ماندگاری در مناطق سوق دادیم زیرا این کار سبب می شود تا جهادگران با مشکلات مردم بهتر آشنا شوند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تنها به گروه های جهادی ای اجازه ورود به این استان را می دهیم که با خودشان آورده داشته باشند و بتوانند گره ای از مشکلات مردم را باز کنند.
سردار معروفی اظهار داشت: 435 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که از این تعداد 23 گروه ویژه، 133 گروه از اقشار مختلف و بقیه گروه عادی در این استان مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: شیعه و سنی در بسیاری از گروه های جهادی با همکاری یکدیگر به ارائه خدمت به مردم سیستان و بلوچستان می پردازند.
وی تصریح کرد: همچنین گروه های جهادی در میان پاسداران، نیروی انتظامی و هوا و فضا در کنار برقراری نظم و امنیت در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: گروه های جهادی خانوادگی از چند سال قبل در سیستان و بلوچستان تشکیل شده که کمتر جای کشور چنین گروهایی وجود دارند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از گروه های فعال جهادی پزشکی امسال با آورده 10 میلیارد ریال به شهرستان نیمروز واقع در شمال این استان برای ارائه خدمات حضور پیدا می کنند.
سردار معروفی اظهار داشت: 147 پزشک متخصص و فوق تخصص شامل دندانپزشک، دکتر جراح، دامپزشک، بهیار و کادر درمانی به مدت یک هفته در شهرستان نیمروز حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این اردوی جهادی؛ جراحی، ویزیت درمان و دارو به طور رایگان به مردم شهرستان نیمروز ارائه می شود.
وی افزود: قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان 30 میلیارد ریال بدین منظور در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین 135 دستگاه خودرو از مجموعه سپاه پاسدارن و سایر ادارات در اختیار این گروه جهادی قرار می گیرد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این گروه جهادی در عرصه های عمرانی، مشاوره، اقتصادی، سلامت، بهداشت، دامپروری، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و ورزشی به فعالیت می پردازند.
سردار معروفی اظهار داشت: سه هزار بسته غذایی با همکاری آستان قدس رضوی میان نیازمندان سیستان و بلوچستان توسط گروه های جهادی در شب عید توزیع می شود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.