مدیر شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین شعبه نمونه بانکداری اسلامی زیرنظر مشترک علمای تشیع و تسنن و با رعایت مسائل فقهی و شرعی در کنارک آغاز بکار کرده است.
صالح خواجه محمودی افزود: هدف از راه اندازی این شعب تحکیم مبانی اقتصاد مقاومتی در منطقه به اتکای جاری شدن عقود شرعی و دینی مورد توافق علمای مذاهب بوده است.
وی بیان کرد: علمای اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان بیش از یک سال است که با اعضای شورای فقهی بانک انصار و بانک مرکزی نشست ‌های کارشناسی برگزار کردند تا پس از توافق درخصوص مبانی مشترک فقهی، زمینه برای آغاز به کار شعبه های نمونه بانکداری اسلامی در این استان و سپس سایر استان های کشور فراهم شود.
مدیر شعب بانک انصار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: نتیجه این نشست ها افتتاح شعبه نمونه بانکداری اسلامی زیر نظر علمای تشیع و تسنن با تایید بانک مرکزی در زاهدان و سپس چابهار بود که اکنون سومین شعبه آن در کنارک افتتاح شده است.
خواجه محمودی ادامه داد: تمام قراردادهای پرداخت تسهیلات در این شعبه ها با تایید علمای شیعه و اهل سنت انجام می شود و کاملا شرعی است.
امام جمعه اهل سنت کنارک نیز در این مراسم اظهار داشت: تاسیس این شعبه گامی مهم در مسیر گسترش بانکداری اسلامی است.
مولوی عبدالمالک ملکی پور افزود: براساس احکام دینی در این بانک سود گرفته نمی شود و تمامی الزامات عقود اسلامی در معاملات جاری رعایت می شود.
وی افزود: به کارگیری نیروی بومی در بانک انصار سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان کنارک مورد تاکید همه قشرها از جمله روحانیون و معتمدان است که امیدواریم تحقق پیدا کند.
به گزارش ایرنا بندر کنارک از توابع سیستان و بلوچستان در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.