به گزارش ایرنا مردم شیعه و سنی دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سیستان و بلوچستان با آذین بندی بازار، مغازه ها، خیابان ها، معابر عمومی، سردر مساجد و ادارات میلاد مسعود حضرت زهرا(س) را جشن گرفتند و با تدارک انواع مجالس شادی، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به دختر رسالت، همسر امامت و ام الائمه(س) به نمایش گذاشتند.
به میمنت این ولادت فرخنده دیشب و امروز معابر عمومی در شهرها و بخش های مختلف دیار نخل و آفتاب رنگ و بوی شادمانی و معنویت به خود گرفته است به طوری که در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان مراسم جشن و شادمانی برپا شده و عاشقان رسالت، امامت و ولایت این عید بزرگ را جشن گرفته اند.
به همت هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد مراسم سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
شماری از جوانان سیستانی و بلوچستانی به همین مناسبت با برپایی مراسم ازدواج به خانه بخت رفتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با ولادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر این استان غرق شادی و سرور شده است.
حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: مراسم جشن و سرورِ ولادت حضرت زهرا(س) در مساجد و حسینیه های نقاط مختلف استان برگزار شده است.
وی افزود: گرامیداشت روز میلاد این بانوی بزرگوار در واقع تلاشی با هدف افزایش آگاهی ‏های جامعه نسبت به نقش های چند گانه، موثر و پویای زنان در خانواده و تکریم مقام زن و مادر است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) عالی ترین نمونه همسرداری و تربیت فرزندان، اخلاص و ایمان است.
وی با بیان اینکه زهرای مرضیه (س) در زندگی کوتاه خود توانستند به‌ عنوان انسانی برتر و سرور زنان عالم مطرح شوند گفت: آنچه که ایشان را به این مرحله رساند تقوا و بندگی خالصانه به درگاه باری تعالی بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زنان در اسلام دارای جایگاه بالا و مقام ارزشمندی هستند.
وی تصریح کرد: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و بصیرت افزایی و تبعیت از ولایت توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.