ایوب کرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 185 خانوار در مناطق روستایی شهرستان های چابهار، قصرقند، دلگان و کنارک از نعمت راه مناسب آسفالته بهره مند شدند.
وی افزود: با اجرای پروژه های راه سازی برای 980 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل شده است.
وی بیان کرد: در مجموع 104 کیلومتر راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون زیرسازی و آسفالت گرم شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان چابهار 63 کیلومتر راه در 25 روستا با جمعیت هزار و 700 خانوار، در شهرستان دلگان بیش از 23 کیلومتر راه در چهار روستا با جمعیت 320 خانوار، در کنارک بیش از هفت کیلومتر راه در یک روستا با جمعیت 95 خانوار و در قصرقند بیش از 11 کیلومتر راه در یک روستا با جمعیت 70 خانوار زیرسازی و آسفالت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 75 کیلومتر از راه روستایی در حوزه استحفاظی این اداره کل آماده زیرسازی و آسفالت است.
کرد ادامه داد: در سالجاری بیش از 17 کیلومتر از راه های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مورد عملیات ترانشه بری، خاکبرداری و بازگشایی قرارگرفته است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با 187 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین و گسترده ترین استان کشور محسوب می شود به طوری که فاصله نزدیکترین شهرستان به مرکز این استان حداقل 185 کیلومتر و فاصله جنوبی ترین با شمالی ترین شهرستان این استان افزون بر هزار کیلومتر است.
گستردگی زیاد و طولانی بودن فواصل میان شهرستانها، بخش ها و روستاهای سیستان و بلوچستان سبب شده تا 2 اداره کل راه و ترابری در مرکز و جنوب این استان ایجاد شود.
اداره کل راه و ترابری مرکز سیستان و بلوچستان (زاهدان) محدوده راههای اصلی و فرعی شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، خاش و سراوان را زیر پوشش دارد.
همچنین حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، شهرستانهای ایرانشهر، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.